fredag 11 september 2009

Vilken härlig morgon!

Äntligen känns det lite som höst i luften! Idag visar termometern endast på 7 grader här i förorten och solen strålar från en klarblå himmel! Härligt, snart är min älskade höst här på allvar! =) Dessutom är det ju fredag!
Den kommande helgen är efterlängtad av olika själ, för det första är det ju alltid härligt med helg, för det andra har vi nästan inga planer alls vilket är välbehövligt! Alltså den här helgen ska jag bara vara! Måste naturligt vis fortsätta kampen med studierna och sånt men det är två dagar att komma i fas, ha tid och bara njuta! Love it!


Jag har företsten bjudit hit min stackars bror (Peter, jag har två likadana, dom är tvillingar den andra heter Håkan) på lördag kväll för att han och Anders är tvugna att lyssna på mitt muntliga framträdande som jag ska göra på måndag inför klassen! Måste träna lite först bara! Det är ju inte världens intressantaste ämne, men jag mutade honom med lite mat, det brukar alltid funka! =) Hans kommentar när jag frågade om han hade lust att komma hit och lyssna och risa och rosa mig var "okej, kan jag väl, man tackar ju inte nej till mat och...jag tror jag tar med mig en öl eller två" undra om framträdandet blir roligare då! =) Han är för härlig min lillebror!

Jag måste oxå passa på att tacka min söta storesyster Martina för den fina kommentaren på mitt förra inlägg! Du ska veta att utan er, min familj, hade jag inte varit den jag är idag! Jag älskar er alla så mycket! Ni alla är en stor inspirationskälla i mitt liv! Ni ger mig massvis med energi!

Tack vare gårdagens "skolfria" dag (är alltid "ledig" på torsdagar) har jag kommit ikapp endel med studierna, resten ska jag göra i helgen!
Det är viktigt att lyssna på sin kropp och sitt hjärta, bägge säger dom till när det är förmycket, när det är dax att bromsa! Det svåra i det är ju att just lyssna och inte springa på som en ångvält! Tackar återigen mina nära och kära som ser när det är dax att rycka i handbromsen!

Hoppas eran dag blir underbar och har ni möjlighet, gå ut och njut av hösten! =)

2 kommentarer:

  1. Ha en underbar helg! (Jag har hittat massa svampar om du behöver fylla på ditt förråd nästa gång du kommer upp;-)
    Kram från Helén

    SvaraRadera
  2. Å du är väl för rar du!Ja det förrådet behöver alltid fyllas på! =) Det är bra att du ränner ute i skogarna och plockar svamp tycker jag! =) Massor med kramar!=)

    SvaraRadera