onsdag 2 september 2009

Det här är en bra dag!

Klassens ljus...not! Efter tre timmars arbetsrätt är man rätt trött i skallen!


Jag vaknade i morse och kände att det här blir en bra dag...drog upp rullgardinen och såg att det spöregnade ute!! Men vad gör det, jag väljer att tycka att det är mysigt och då blir det ju det! Tog mig till skolan i god tid och hann ta en kaffekopp i lugn och ro! Lönehanteringen på förmiddagen gick galant (läraren var sjuk=) ) Sen en härlig lunch bestående av pastacarbonara...mumsigt! Sen återstod det tre timmar intensiv föreläsning i arbetsrätt, vilket mörker=)!!! Lagar och förordningar i ett rasande tempo, lite huvudbry och så men det gick...och lite fick jag nog in också! Kul när man börjar förstå!


Så här efteråt när man har kommit hem och tar en stark kopp kaffe på altanen i solen känns det inte så svårt faktiskt! Jag kommer att klara det! Jag är oslagbar!




Jag har precis haft ett härligt telefonsamtal med an av mina allra bästa vänner ända sen barnsben, det ger energi! Sen måste jag bara berätta om min sötaste lilla systerdotter som är en underbar liten stjärna på 8 år! Hon ringer så glatt och berättar att hon har börjat spela fiol!!! Fiol av alla instrument! Inget illa om det men jag kan ju tänka mig hur kul det blir för dom andra i familjen när hon ska öva!! Härligt! Go Jonna!!
Som sagt det här är en bra dag!=)

2 kommentarer:

  1. Ja hon kommer nog bli en riktigt duktig speleman (kvinna) om hon fortsätter öva så mycket som hon gjorde igår..=)Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Ok, jag ÄLSKAR redan din blogg Malin! Du har en helt underbart positiv inställning and I LOVE IT! Stor kram till dig min vän!

    SvaraRadera