måndag 7 september 2009

Ångest!

Har haft LIA (lärande i arbete) coaching idag och det gick upp för mig att det är dax att sluta stoppa huvudet i sanden, inga mer strutsfasoner....det är bara att sätta igång att leta praktikplats! Så med massor av kloka ord och bra tips i bagaget gav jag mig hem och på telefonen!! Men vilka svar man får...nej tack vi har inte tid med någon praktikant...nej vi vill inte ha någon praktikant....nej absolut inte, vi har inte tid osv!! Suck!! Jag förstår dom i och för sig för så j-la roligt är det inte att ha en "prao"=) men ändå! Jag vill ju så gärna och jag är ju så duktig och jag vill ju lära mig så mycket! =) Man tappar liksom modet efter ett visst antal nej! Men det är väl som vanligt bara att bryta ihop och komma igen! =) Jag tar nya tag på Torsdag! Och om det är någon som har några bra tips eller som skulle råka ha en toppen praktikplats inom lön i bakfickan så vore det ju himla trevligt! =)

Annars har dagen varit bara bra...jag är efter en veckas lungsäcksinflamation pigg och tillbaka i kollektivtrafiken..jag tog bilen förra veckan eftersom varje steg kändes som att bestiga Kebenikaise! =) Det är ju rätt spännande att åka kollektivt, jag tycker om att studera alla olika människor sådär lite i smyg! Undra
vart dom är påväg, hur har deras morgon varit  och sånt! Lite skoj faktiskt! Men för att inte börja störa folk med frågor och sånt har jag lagt in en bra deckare i min MP3 spelare som jag kan roa mig med på tåget och bussen! Det är mysigt tycker jag!=)

Nu på kvällen har jag lagt ner allt vad skola heter och tagit tag i fakturering och bokföring som har legat som en stor sten på mina axlar i flera veckor, det känns väldigt befriande nu när jag har gjort en del av det i alla fall! Jätte skönt!=) Hinner nog göra lite imorgon oxå så är jag nog snart klar! =) Nu ska jag ta och göra mig en ganska sen middag (jag är garageänka ikväll) =) det blir nog någon form av pasta tror jag! Jag behöver lite ny energi! =)

Hoppas eran dag har varit bra!

1 kommentar: