söndag 6 september 2009

Söndagskväll!

Ja nu är de söndagskväll! Den här dagen vart ju inte riktigt som jag hade tänkt mig, lite för trött och sliten sen kräftskivan igår men men, vad gör det! Jag har ialla fall studerat lite grann, handlat, bytt sängkläder och så har jag klippt gräset, förhoppningsvis för sista gången i år.
Anders däremot har varit jätteduktig och haft världens energi idag, han har målat, satt upp nya lampor ute på altanen , oljat utemöbler och gud vet allt ! Det är ju så att man får lite dåligt samvete när man har noll energi själv och ens andra hälf far omkring som en tromb här hemma! Men nästa gång kanske det är tvärt om! Livet handlar ju om att ge och ta! =)

Jag kan ibland tycka att söndagskvällar kan kännas lite sorgsna...vet inte varför men det känns bara så ibland!=)
Mina minnen av söndagskvällar från när jag var liten är jätte mysiga, det var bad och tvätt av hår, limpmacka och varm choklad, nya sängkläder som doftade jätte gott och sånt! Det var säkert inte så varje söndag men det är sånt man minns! Härliga minnen i alla fall!

Nu ska jag snart ta och krypa ner i våran härliga säng (som för dagen har nya sängkläder) det får bli en tidig kväll ikväll! I morgon är det en ny vecka med nya utmaningar och möjligheter!=)

Hoppas din söndagskväll är jätte mysig!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar