torsdag 3 september 2009

Positivt! =)

Ännu en dag i mitt liv till ända! Den här dagen har jag tillbringat hemma med näsan i skolböckerna!=) Med vissa små avbrott! Först fick jag sticka iväg till posten och hämta ett paket med beställda kläder...underbart! Nu är jag rustad inför ruskiga höst och vinter dagar! I paketet fanns det en härlig ullkappa, två mysiga tunikor och ett par jeans! Toppen! Och allt passade så nu har jag inte bara svart bälte i shopping i affärer utan även på postorder! =)

Senare under dagen kom min kusin och hennes två små charmtroll förbi på en fika, sånt ger energi! Och nu på kvällen dök min ena bror förbi och stannade på middag vilket inte är helt ovanligt. Jag tycker det är underbart att ha massa människor omkring mig! Är väl lite översocial ibland kanske...lite av en hönsmamma! =)


Plus att jag fick ett mail från en av mina bästa vänner som har haft det lite knöligt en längre tid...livet börjar ljusna för henne! Härligt det är hon verkligen värd! Tack och lov att hon är en riktig fighter! Heja heja T!!


Tänkte på det....egentligen klara man av mycket mer än vad man egentligen tror! Livet har ju en del motgångar men med ett sunt och positivt sinne så brukar det mesta ordna sig! Ta vara på de dagar ni har för man lever troligtvis bara en gång!

Det verkar som en del går omkring och väntar på att livet ska börja....men medans dom väntar springer det förbi! Eller att andra ska starta deras liv åt dom men det tror jag att man måste göra själv! Ett ut tjatat citat är ju att "det blir inte bättre än vad man gör det till" det må vara ut tjatat med ack så sant! Så komihåg alla vänner att det är du som är ansvarig för att leva ditt liv på bästa sätt och omge dig bara med människor som ger dig positiv energi!

Lite sådana funderingar som jag kan få såhär på kvällskvisten!


Så till sist ett av mina favorit ordspråk:

Optimisten ser en möjlighet i varje problem, pessimisten ser ett problem i varje möjlighet!


Hade gott! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar