måndag 28 september 2009

Härlig helg!=)

Vilken härlig helg vi har haft! Det kändes lite tomt igår när dom gav sig av hemmåt igen! Det har varit shopping i ett rasande tempo, god mat, mycket vin och trevliga pratstunder, mys! Mamma hade med sig massor av goda grejer hemmifrån, egengjord äppeljuice som verkligen smakar som om man skulle ta ett äpple direkt från trädet och äta, jätte gott! Inlagd gurka av egenodlad gurka, super mumsigt och så plommon hemmifrån kan det bli bättre! Hon är en riktig hejare på det där med mat och grönsaker min mamma!=)
På lördagskvällen bjöd vi hela familjen på god mat och Jonna stod för underhållningen med sin fiol! Hon har bara spelat i tre veckor men är redan en hejare! Vi fick höra på spanien, köp varm korv och björnen sover! Jonna hade även gjort bordspalcerings lappar som var jätte fina!=)





Nu är det en ny vecka och en ganska kort vecka....för på torsdag ger vi oss av hemmåt till Röjeråsen och till helgen ska Rättviks marknad avnjutas! Mysigt, jag tycker att höstmarknaden är jätte mysig, massor med sköna vantar och halsdukar, tomtar och rönnbärskranasar i marknadsstånden!=)
Tyvärr har den här veckan börjat sådär för mig, jag är super förkyld och har veckans hosta så den här måndagen tänker jag stanna hemma från skolan och kurera mig! Det blir ju självklart att studera så mycket jag orkar men först och främst ska jag se till att bli frisk! Det är verkligen inge roligt att vara sjuk! Men det positiva är att man vet att det går över!=)


Hoppas eran måndag blir toppen!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar