tisdag 22 september 2009

Längtar!=)

Oj oj oj vad tiden går! Redan tisdag! Jag längtar så till helgen för då kommer min söta syster och hennes ännu sötare barn och så kommer min härliga mamma oxå, eller som hon själv sa "kärringen ska med oxå" =) Jag kan ibland nästan längta ihjäl mig efter dom allihopa! Ska bli myspys hela helgen! Härligt! Mera energi!
Det ska bli så mysigt så, tjejerna (Martina, Jonna och "kärringen") ska bo hos oss och Jimmy tycker att det är mycket coolare att bo hos morbror Håkan så då får han väl göra det då! Kan inte förstå varför inte moster är lika spännande och cool....!=) Kan det bero på att han är 12 år och kille kanske! =) Jonna däremot är mycket gärna med sin moster i tid och otid, till min stora förtjusning! Det är väl en tjejgrej! =)
Hur som helst är dom super härliga bägge två! =) Längtar så!=)

Sen är det inte många dagar kvar till jag äntligen får åka hem till Röjeråsen igen! Det var ett tag sen nu, super länge sen om du frågar mig, sådär lamgom länge sen om du frågar Anders! Men nästa helg bär det i alla fall av! Härligt! =)
Såhär på hösten är det så mysigt där hemma i stugan! Kallt och skönt utomhus, en sprakande brasa i kaminen, ett glas rödvin och mysigt sällskap det är riktig höst det! Och så är det ju Rättviks marknad oxå som pricken över i, så mysigt att strosa omkring där en stund eller två!
Tänk vad bra det är att längta ibland, vilken energi det ger att veta att man har något roligt eller mysigt att se fram emot! Det är väl härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar