lördag 12 september 2009

Frukost på altanen!

Okej, jag har sagt att jag längtar efter hösten men den här morgonen är helt underbar, jag har 22 plusgrader på altanen och luften är alldeles ljummen så det blir att avnjuta min enkla ensamma frukost här ute! Det är ju lördag och Anders är och fikar med bilfarbröderna! =) Så jag sitte här på altanen och tittar ut över ägorna=) som består av en lite gräsplätt och ett äppelträd, liten men naggande god!
Jag kom oxå på att pågen har väl för härlga namn på sitt bröd t.ex. äntligen, partaj mm, idag ska jag prova Javisst! Riktigt gott!
Så dagens frukost bestod av ett par skivor Javisst med lite skinka på, starkt kaffe och päronloka! Riktigt nice!
Fredagskvällen varti inte riktigt som jag hade tänkt...den vart 100 gånger bättre. Jag trodde att det skulle bli ett glas rött i soffan och sen somna där till någon halvbra film eller så, men ack vad jag bedrog mig. Det började med att jag satt ute på brokvisten i solen och läste lite bloggar och tog ett glas vin när min granne kom förbi så jag bjöd honom oxå på ett glas sen kom hans fru och en till granne så då fick dom oxå ett glas! =) Sen grillade vi och pratade strunt halva natten, jag tycker att sånna små partaj brukar bli allra bäst! Vi faschinerades ännu en gång av att vi kunde sitta ute och mysa ända till tolv på natten och det är ju mitten på September, härligt! Jag kanske ska ta tillbaka det där med att jag vill ha höst! Men om det är kall och ruskig höst i veckorna och härlig sensommar på helgerna så är jag nöjd! Är det för mycket begärt tror ni? =)
Dagen aktiviteter blir som vanlig studier, men idag ska jag göra dom utomhus! =) Och sen ska jag ta mig i kragen och gå och hälsa på våra nyinflyttade grannar, härliga Lisa och Mattias! Ja jag känner som sen förut så jag är inte en sån dryg nyfiken skvallertant som ränner hos grannarna stup i kvarten! =) Men dom har hållt på att fixat med sitt radhus varje kväll den här veckan, flitiga som få, och nu ska dom flytta in nu i helgen! Och min vecka har ju minst sagt varit lite upp och ner, och inte sådär överfull med fritid, men nu är det lördag och då är jag ledig (nästan)! =)
Hadet gott och njut av solen!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar