lördag 5 september 2009

Lördag morgon! =)

Jag älskar lördags mornar. För det första brukar jag vara alldeles ensam hemma för Anders åker nästan varje lördag in till stan och fikar/äter frukost med dom andra bilfarbröderna på Bananzas fik på Ringvägen, jag tycker att det är bra att han får sitta där och prata om alla bilar och andra värdsliga problem! När jag var ny i den här staden gjorde jag några tappra försök att följa med honom dit, men jag gav upp ganska snart då jag förstod att jag aldrig skulle kunna hänga med i deras disskusioner om bilar, motorer och fälgar! =)Nu för tiden uppskattar jag ensamheten! Tycker att det är jätteskönt att sitta och äta frukost i lugn och ro, läsa nån bra bok, en tidning eller surfa runt på nätet! Jätte mysigt!
Idag består min frukost av fil, fullkornsflingor och banan, ett glas färskpressad äppeljuice(en liten sockerbomb men men) och en kopp riktigt starkt kaffe! En riktigt bra start på min lördag!=)
Under dagen blir det annars bara studier...ska försöka att sätta mig ute och läsa eftersom solen strålar från en klarblå himmel! Hinner nog med en liten promenad också, det känns allt viktigare...vet inte om det är det faktum att jag passerat 30 eller om det är för att jag sitter still med näsa i böckerna hela dagarna! Hur som helst är det väldigt skönt med en liten promenad då och då i alla fall! =)
Till kvällen vankas det kräftskiva här i våran lilla bostadsförening! Ska bli mysigt! Och jag älskar kräftor eller för den delen skaldjur i alla former och färger! Mums! =)
Hoppas eran lördag blir minst lika bra! =)

1 kommentar:

  1. Hej, kul att du börjat blogga=) Själv e jag för virrig de än.."mammaledig"
    Kom på när jag satt här å läste att jag åker ju förbi Vega då å då när jag är ner för att hälsa på pappa i Tyresö å sen vidare till Huddinge..man kanske skulle slinka in på en fika?=)

    Lycka till me bloggandet;) Kramar från Dalom Madde O

    SvaraRadera