onsdag 9 september 2009

Höst

Så nu har halva veckan snart gått, jösses vad tiden går fort när man har roligt! =) Nu är det snart dax att ge sig iväg till skolan, tåg, buss, promenad tar ca e timme, har lite svårt att vänja mig vid att allt ska ta så lång tid! Men man vänjer sig nog!

Jag har funderat ett tag på det här med vädret och årstider! Det eviga samtalsämnet! Men visst är det väl tur att det finns väder...vad skulle vi annars prata om!=)
Ja ja hur det än är så tycker jag att sommaren får vara slut nu, jag vill ha höst med kyliga mornar och hög och klar luft, gula löv,is på vattenpölarna på morgonen och temperaturen ska inte gå över 15 grader på dagen, eller regniga stormiga dagar, tända ljus och varm choklad...men vad är det här? 15 grader i solen kl 7 på morgonen 20 - 22 grader på dagen....när ska jag få börja använda min nyinköpta höst/viterkappa och mina stövlar? Jag älskar alla årstider men då får dom ju ta och ge sig och lämna över till nästa när det är dax! Här har vi gått alla "sommarmånader " och väntat på sommaren och så kommer den när det är dax att bli höst! =) Ja ur led är tiden! =)

Men men varför ska man egentligen reta upp sig på saker man inte kan styra över. Det har jag oxå tänkt på för övrigt. Jag gillar sport och så men alla suporters som sitter hemma framför tv:n och sliter sig i håret för att dom inte vann, varför? Det finns väl ingen mening med att jaga upp sig över saker man inte kan styra över, däremot kan jag förstå om man är en glad supporter som stöttar i alla lägen, när vi vann och när dom förlorade...för så är det ju oxå, om dom vinner så är det vi som har vunnit men om det inte går lika bra så är det dom som har förlorat! Konstigt det där! Jag längtar tills skidsesongen kommer igång, jag älskar att titta på längdskidåkning i alla dess former oavsett vem som vinner! =)

Oj oj vad klockan går fort idag, bäst att ge sig iväg till tåget, det väntar ju inte på mig om jag skulle råka vara nån minut sen! =)

Hade gott alla rara människor! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar