torsdag 10 september 2009

Kontrollmänniskan i mig har talat! =)

Som den obotliga kontrollmänniskan jag är blir det väldigt jobbigt när man tappar kontrollen! Och det hände mig igår eller det har väl varit på gång ett tag men igår kom brytet! Jag bröt ihop totalt när jag kom hem från skolan! Tankarna jag hade under dagen var sånna som...vad fan (ursäkta svordommen) har jag gett mig in i, jag kommer inte att klara det här, varför utsätter jag mig för sånt som jag inte klarar av, jag är helt obegåvad mm. Hur kan en sån sak som att tappa kontrollen få mig att känna så, jag vet att det inte är så men det bara kommer över en, man gråter och kan inte tänka, inte planera...ingenting fungerar! Jag har helt enkelt tappat kontrollen över mina studier, jag hinner inte läsa allt som ska läsas, jag har inte gjort alla uppgifter och så det här med den j-la LIA platsen! =) SUCK!!!

Och nu till min räddare i nöden!=) Min riddare i skinande rustning, ridande på en vit springare! =)
Jag är så glad och tacksam över att han är min, han provocerar mig till att börja tänka, han ser till att jag har en plan för dagen, han ställer krav på mig, han inspirerar mig, han hjälper mig när jag inte kan och allt detta för att han vet hur jobbigt jag tycker det är att tappa kontrollen! Han ställer alltid upp! Han ger mig glädje och trygghet! Jag älskar min Anders! =)
Här ett litet utdrag ur Håkons bröllopsstal till MetteMarit. Jag tycker det är helt fantastiskt och inefattar allt som jag vill säga till min Anders!
"Du kan vara på din vakt eller rakryggad, du har fin humor och ett stort, varmt hjärta. Med andra ord är du en helt fantastisk, komplicerad människa. Jag tror inte jag varit så arg på någon som jag varit på dig. Jag tror inte jag har varit så svag och aldrig så stark som när jag är tillsammans med dig. Jag tror inte jag har varit så upfylld av kärlek som tillssammans med dig. Du får fram hela spektrat. När vi är tillsammans känner jag mig som en hel människa. Tack för att du ger mig den känslan"

Tack Anders för att du står ut! =) Jag älskar dig!

Det där var igår..idag är det en ny dag med nya möjligheter, och tackvare gårdagens bryt har jag nu en plan för dagen och total fokus på mina uppgifter! Idag är dagen då jag ska komma i fas igen! =)

Lev väl!=)

2 kommentarer:

  1. Va fint du skrivit till/om Anders..=) blev nästan lite rörd.. (snyft) =)
    Jag vet att du kommer att klara det, även om du tycker det är jätte svårt och jobbigt. Det är inte lätt alla gånger att plugga.. Men du e såå duktig tycker jag.. Du fixar d här..=)
    Jag ser upp till dej, och önskar många gånger att ja va som du..=)
    Många kramar från Tina..

    SvaraRadera
  2. Malin - du är GRYM! Är helt övertygad om att du kommer att klara det! Din inställning är allt och jag älskar din livsglöd och energi! YOU GO GIRL! Och du...var glad att du har Anders...vilket jag vet, och om inte annat förstår nu, att du är.
    Kram till dig!

    SvaraRadera