söndag 6 september 2009

Rödvinspanna!! =)

God morgon, om det nu kan vara en god morgon vilket jag starkt betvivlar som Ior i NallePuh sa!
Idag vill jag slå ett slag för vatten! =)
Igår var det kräftskiva = rödvinspanna idag! =) Undra om det beror på åldern att man inte kan hinka i sig lika mycke rödvin längre...jag blir ju bara så bakis hela tiden! =) Gårdagen tillställning var mysig och trevlig och slutade gasnka tidigt, redan vid tolv tiden kröp jag i säng och ändå har jag rödvinspanna idag! Varför?

Ja ja det är smällar man får ta helt enkelt! Bryt ihop och kom igen!=) Vin är livets vatten! Men som en klok ung man en gång sa till mig "skulle jag må såhär av ansjovis, skulle jag aldrig äta det igen" men nog tippar vi i oss alkohol gång på gång fast att vi vet hur sjuka vi blir! Konstigt hur hjärnan fungerar! =) Det är en spännande liten manick vi har där uppe i bollen! =) Jag kommer troligtvis att konsumera litervis av vanligt vatten idag, det är bästa medlet mot baksmälla!=)

Hur som helst är det ju Söndag och det betyder mys! Dagens aktiviteter kommer som vanligt att bestå en del studier, om det nu funkar med den här huvudvärken!=)
Anders är ute och målar det sista på huset, skönt när det blir helt klart! Vi målade om vårat lilla radhus i våras från gult till rött med vita knutar, och nu är det lite smågrejer kvar som han penslar på idag! Vi ska också försöka hinna med en liten fika hemma hos Anders bror och hans familj som vi inte har träffat på evigheter, ska bli mysigt!

Tillbaka till kräftskivan...den var ju här hemma i våran lilla bostadsförening! Det mest fascinerande var att jag upptäkte att vi har grannar som jag aldrig ens har sett, helt otroligt då vårat radhusområde endast består av 27 hus! Och det finns alltså människor som har bott här lika länge som vi har som jag aldrig har sett, är inte det konstigt! Men trevligt var det i alla fall att lära känna lite nya spännande människor!

Nu ska jag ta och rycka upp mig, ska ta mig en varm dusch och se om jag blir människa igen! =)
Jag har bestämt mig för att även den här dagen ska bli en bra dag trotts vissa självförvållade motgångar! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar