onsdag 14 oktober 2009

Väder!=)

Jag älskar väder, av alla de slag! Och mitt favorit program på TV är just vädret, lite nördigt kanske men jag höll på att gå i taket när jag såg Peter Kondrup från TV 4 vädert i somras på Sveavägen, min idol!=)

(Peter Kondrup, mitt bland alla raggare på Sveavägen under Stockholm Crusing)

Ja ja i alla fall så har den här dagen verkligen bjudit på väder av alla dess slag! I morse var det lite kallt och blött, sådär höstmysigt, och jipppi när jag gick ut till bilen så föll snön tätt! Jag älskar ju snön som ni vet vid det här laget! Det snöade hela vägen till stan, och jag kan lova att mina mungipor gick ända upp till öronen!=) Och vinden...vilken vind det har varit idag, kalla nordanvindar! Mysigt! Jag kommer ihåg när jag var mindre och hade egen häst hemma i Röjeråsen, då älskade jag sånna här dagar när det blåste riktigt ordentligt, galloperande upp för åkrarna hemma i byn i rikitigt blåsväder fick mig att känna mig fri som en fågel, rensna bort alla tankar bara jag, hästen och vinden, frihet!=) Ibland skulle man kanske behöva en häst och en riktigt lång åker även nu förtiden!=)

Solen kom fram på eftermiddagen och strålar lite blekt som den ofta gör så här på hösten!=) Jag tycker att den här dagen har varit helt underbar ialla falla när det gäller vädret! Snön som föll i morse fick mig att längta efter snöstorm och drivis, kyla och frost!=) Mys mys mys. Hösten och vintern är verkligen mysets årstid och det gillar jag! Och föresten så fick jag en alldeles egen spark i 30-års present så jag vill har riktigt ordentligt sparkföre i vinter!=) Det önskar jag mig i julklapp!=)

1 kommentar:

  1. Mohahaha skrattar när jag läser om din idol, tack för ett gott skratt :-))
    Kram Helén

    SvaraRadera