torsdag 8 oktober 2009

Upp och ner, ner och upp.....

I morse vaknade jag med just den låten på hjärnan, upp och ner, ner och upp.... livet känns ju verkligen så ibland!
Något som ibland kan skrämma mig är att man inte vet vad som ska hända! Såhär halvtidigt på morgonen kan jag ibland undra, hur kommer livet kännas ikväll, vad kommer att hända idag, vad har just den här dagen att bjuda på? Livet är så oförutsägbart, man tror att man har en plan men man kan aldrig veta att den går i lås, man vet aldrig vad som händer! Lite läskigt men samtidigt spännande tycker jag! Att jag får sånna funderningar är väl för att jag är sånt obotligt kontrollfreak, jag vill veta och ha koll!=) Det hade varit jätte skönt att bara kunna släppa allt och inte tänka ibland, ska nog träna på det!=)

Igår kväll kom min bror Håkan och hans söta Zara förbi på spontanbesök, dom åt middag med oss, tacos vart det, det tycker jag var mycket trevligt.  Dom har köpt en ny jätte fin bil och igår var tanken, vilka fälgar ska vi ha! Anders var smakråd, men jag vet inte om dom kom fram till något. Det blir säkert bra i slutänden!=) Sen såg jag och Anders på bonde söker fru, dom är väl för söta dom små bönderna! Så charmigt blyga på något viss, speciellt männen! Det blir en härlig TV-höst!

Den här dagen blir nog bra, solen är påväg upp och det ser ut att bli kanonfint väder! Energi!

Fast jag längtar faktiskt lite efter första snön, jag älskar vintern, när snön bara vräker ner och allt blir vitt är väl härligt! Skotta snö dagen efter ett riktigt snöoväder när det hänger snö i träden och solen gnistrar, jag längtar!
Vad tycker ni om vintern?

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig! Visst är vintern underbar så länge man slipper slask och blötsnö. Men en solig och fin vinterdag när snön hänger i träden och det gnistrar och glimmar överallt är ju bara helt underbar.

    SvaraRadera