torsdag 1 oktober 2009

1:a Oktober!

Idag har jag bloggat en hel månad, inte varje dag men nästan!=) Och jag tycker fortfarande att det är roligt och inspirerande. Dessutom fick jag till ett litet räkneverk igår så jag kan se om det har varit någon här på min blogg och hälsat på vilket alltid är roligt!

Jag är en trogen följare av Idol, och tror inte att det har varit så bra artister förr om åren som det är i år! Och i gårdagens program....jag säger bara Erik! Vilkrn stjärna! Jag kan sätta min högra arm på att han kommer att ta hem rubbet i år! Han är helt fantastisk! Sen hejar jag på Mariette oxå, så skön tjej och otroligt duktig! Så dom två kommern nog att bli mina favoriter i höst! Hoppas dom får vara kvar länge!

Idag bär det av "hemmåt"! Det är med glädje jag åker hem, det var ju ett tag sen jag hem, jag älskar våran lilla by! Dessutom är det höstmarknad i Rättvik och det är så mysigt, massor med marknadsstånd med vantar och mössor, tomtar, godis, korvar, munkar, strumpor och massor med annat skräp!
Det är alltid lite speciellt att åka hem när det är marknad, förr om åren satte dom alltid upp en stor skyllt vid infarten till Rättvik som det stod "Välkommen hem" på (vi får se om den står där i år), det väcker endel känslor för en utflyttad inbiten Rättvikare, en och annan tår har man väl fällt när man har passerat jusst den skylten och känt att det här kommer alltid att vara hemma! Det beror väl på att det är så många utflyttade som kommer hem just till marknaden! Hemvändare kallas vi! =)
Helgen kommer för övrigt att bestå av firande av födelsedagar, kusin som har fyllt 30 och så min söta syster som fyller år på måndag, så då passar vi på att fira henne i helgen! Våra kära vänner Magnus och Petra kommer oxå att besöka oss under helgen, vi lurade upp dom i våras på vårmarknaden och nu är dom inbitna marknadsbesökare! Ska bli mysigt!


Min hosta har nästan gett sig nu men istället har jag fått en väldigt smickrande vagel i höger öga! Snyggt! Varför får man sånna, var kommer dom ifrån? Och varför gör den så ont?

Resan hem kommer att ske i Corvetten, trotts varningar om snö och frost!=) Så det gäller att packa litet efter som det inte finns så mycket till bagaelucka, och det är ju inte min starka sida! =) Anders tror inte att jag kommer att kunna handla så mycket på marknaden om vi åker den bilen, men som mamma sa, det gör ju bara att vi får åka lite trångt på vägen ner!=)

Hoppas 1:a Oktober blir en fin dag för er!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar