tisdag 27 oktober 2009

Höstlovsmys!

Gårdagen var precis så mysig som jag tänkt mig. Jag och Jonna mös omkring på morgonen inne i stugan eftersom det spöregnade i princip hela dagen, vi eldade i kaminen, åt grötfrukost, ritade och pluggade. Sen tog vi en tripp till Rättvik för att tanka bilen och vinförrådet!=) Senare under dagen kom söta kusin Lena förbi och fikade. På kvällen bjöd jag, Jonna och Martina, mamma och pappa på middag, det bjöds på en supergod renskavsgryta med mandelpotatis, jätte gott, tack Anna för tipset!


Senare på kvällen fick mamma 46 kilo fläsk (typ en halv gris) som skulle tas reda på, så jag hjälpte mamma med det. Visst är det bra med närproducerat! Det är nog ganska bra att vara med på sånt här och lära sig, jag har verkligen ingen aning om vad man har alla olika bitar till, det var bara kotletterna jag kände igen!=) Mamma däremot är en riktig hejare på allt sånt här, bondunge som hon är! För att inte tala om mormor som gör både egen blodklabbe, leverpastej och pölsa (som man vet vad dom inehåller) mums! Jag är nog lite av en bondunge jag oxå som gillar sånt här! Och jag gillar att veta vad jag stoppar i mig, vart det kommer ifrån känns bra tycker jag. Jag vet att dom här djuren har haft det toppen, det ska var glada grisar!=)


Idag ska vi ha en tjejdag i Mora, jag ,mamma, Martina, Jonna, och Agneta! Mysigt! Det stora projektet vi har är att hitta en bra TV till mamma och pappa och att kunna forsla hem den stora pjäsen! =) Återkommer och berättar hur det gick!=)
Och i morgon kväll ska jag göra något himla roligt.....=) Jag återkommer även med det!=)

Ha en skön tisdag!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar