tisdag 6 oktober 2009

Mys och plugg!=)

Visst är det väl för härligt när det börjar bli höst, det är mörkt ute, man tänder ljus och myser med tofflor och filt i soffan. Det är riktigt mysigt tycker jag. Idag var första dagen jag fick skrapa rutorna på bilen, och det gör verkligen ingenting! När jag parkerade vid skolan var det massvis med stora lönnlöv i gult och rött som hade ramlat ner och var alldeles frostiga, det är så vackert! Nu längtar jag bara efter första snön!

Gårdagens jakt på LIA plats har kanske gett resultat! Så nu håller vi både tummar och tår att det går vägen! Jag vill inte säga vart ännu ifall det inte blir av men om det går i lås så får jag tillbringa 10 härliga veckor hemma i sköna Dalarna!=) Det som är mest synd är att Anders kommer ju att vara kvar här i människobyn, men vi får väl veckopendla! Vi har klarat det förut så då klarar vi det nu oxå och det är ju bara 10 veckor!=)
En del säger att det är bra att längta efter varandra lite då och då och det kanske är sant men jag känner mig halv utan min Anders, smatidigt som jag jätte gärna vill vara så mycket som möjligt hemma i Dalarna så längtar jag nästan ihjäl mig efter honom när han inte är med! Lite kluven, det bästa vore ju om han kunde följa med mig vilket naturligtvis är omöjligt, men som sagt var så får vi ses på helgerna! Det kommer i sånna fall att gå jätte bra!=)
Och om jag inte får den här platsen är det bara att söka vidare, skam den som ger sig!=)
Och tack och lov för medmänniskor, en klasskompis till mig ringde nu ikväll och tipsade om en LIA-plats som låg för långt ifrån henne men hon tänkte att jag kanske kunde vara intresserad, det var rart! Vi sitter ju i samma båt allihopa! Jag ska absolut ta kontakt med det företaget i morgon! Om det är någon annan rar människa där ute som har en eller ett par praktikplatser på en löneavdelning till övers är det bara att hojta till, vi är ett gäng glada och ambitiösa studenter som söker med ljus och lykta!=)

Idag har det varit skola för hela slanten, lönehantering på förmiddagen, sista lektionen innan tentan nästa vecka och sen på eftermiddagen var det löneadministration, roligt!

Ja jusst det tentan, det är en vecka kvar och jag har redan tentanoja, super jobbigt, måste plugga hela helgen tror jag och sen är vi lediga på måndag oxå så då blir det sista rycket innan tentan! Wish me luck!=)


Hoppas eran dag har varit riktigt bra!=)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar