lördag 10 oktober 2009

Lördag!=)

Min lördagsmorgon = härligt soligt, kallt  och frostigt ute,ensam hemma, starkt kaffe, mina nyinköpta lovikastrumpor på fötterna, skolböcker och datorn. Kan det bli mycket bättre? Som jag sagt ett antal gånger tidigare så älskar jag mina lördagsmornar!=) Massor med egen tid, som jag får använda till precis vad jag själv vill.
Till kvällen kommer svärmor på besök från Dalarna och ska tillbringa natten här hos oss så då blir det väl lite av en middag och sånt annat socialt, men jag behöver inte göra så mycket mat för svärmor är alltid sååå mätt när hon kommer hit och ska äta, "oj vad mycket mat, och jag som är så mätt", har jag hör vid varje middag i sju år nu, lite rart på sitt sätt! Lovely!=) Det kan ju bero på att jag nästan alltid lagar för mycket mat, men tänk vilka goda matlådor det blir till veckan sen! Tror att jag ska fråga Håkan och Zara om dom oxå vill komma och äta lite ikväll om dom inte har några andra planer, jag tycker ju som bekant om att ha mycket folk runt mig, om jag får välja det själv förståss!=)
Vad gör ni en sån här hälig lördag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar