lördag 17 oktober 2009

Städa!=)

Idag städar jag! Och gissa vad...jag älskar det, eller snarare känslan när jag är färdig! Ett rent hus är ett bra hus, enligt min mening! För har man med den inställningen att det är tråkigt så blir det ju det oxå, tänk isället på vad härligt det känns när det är klart!
Jag har gjort lite höst mys i köket med lite nya gardiner och dukar och sånt. Ut med det somriga limegröna och in med murriga mörka färger i rött och svart! Härligt!
Och med spotify på hög volym känns det inte alls jobbigt att valla runt på snabeldraken och skurmoppen faktiskt!=)


Jag har föresten fått världens bästa grej av Anders, en vägghängd strykbräda! Inte för att jag stryker så värst mycket men det är ändå en superbra grej! Den tar absolut ingen plats alls! Jag har premiär använt den idag när jag strök gardinerna, för skrynkliga gardiner är bland det värsta jag vet! =)
Oj vad jag låter som en raggsocka, men det är kanske det man är när man har paserat 30! Men jag är väldigt förtjust i att ha ett rent och snyggt hem! Sådeså! Raggsocka eller ej!=)
Jag började i alla fall den här dagen med en god frukost och en skön promenad i regnet, och hade massor av energi när jag kom hem, så den här dagen går som på räls, eller som på en stjärtlapp ner för timmbackarna som en mycket klok vän till mig kanske skulle ha uttryck det!=)
Dagen kommer att avslutas med plankstek, vin och trevligt sällskap! =)


Igår var det ju fredagsmys för hela slanten! Jag, Anders och spotify hade först en nostalgitripp i det ljuva 80-90-talet för att komma i form till kvällens idol som hade Michael Jackson tema, det gick galant vill jag lova. Sen kom Peter och Sofie hit och åt med oss, tror att dom är lite för unga för att förstå våran glädje över 80-90 tals discot vi spelade när dom kom!=) Men kul hade vi i alla fall!=)
När Anders kom hem från jobbet hade han den mest ljuvliga blombukett med sig, han är för rar min Anders. Jag är den eviga romantikern och älskar sånt!=) Kärlek!


1 kommentar:

  1. va dutti du är tycker jag..och va go han är din karl som fortfarande kommer med blommor titt som tätt..me like

    SvaraRadera