tisdag 20 oktober 2009

Tankar och funderingar!

Idag fick vi tillbaka tentan i löneadministration och jag klarade mig med god marginal, skönt! Ingen A student precis men absolut helt godkänt!
Den sköna känslan från igår när det vart klart med min praktikplats hänger fortfarande kvar, jag kunde idag se paniken i ögonen på dom som fortfarande inte har fått någon plats. Jag tänkte att herre gud sådär har jag oxå sett ut dom senaste veckorna, jag lider med dom! Konstigt att det ska vara så svårt! Jag önskar jag kunde hjälpa dom! Och tänk att det kan vända så fort och ett härligt lugn infinner sig! Jag har precis som jag trodde sovit som en prinsessa inatt! Det är klart att man fortfarande kan stressa upp sig och vara nervös över kommande tentor och sånt men det är ju ingentig man inte kan göra om ifall det skulle gå tokigt, det här med praktikplats måste man ju verkligen ha för att klara av utbildningen! Så usch och fy vilken stress!



Annars känns det rätt lungt just nu faktiskt, behöver inte sitta varje kväll med näsan i böckerna, men det kanske är en illusion för snart är det dax för kommande utmaningar med tentor och inlämningsuppgifter. Men jag har ett härligt höstlov kommande vecka att se fram emot, det är såklart att jag måste studera under den veckan oxå men jag är ju "skol ledig" och ska vara hemma i Röjeråsen och insupa massvis med positiv och härlig energi, njuta var ordet! Tenta plugga oxå förståss, för vi har tentan i skräck ämnet Arbetsrätt veckan därpå, så det kanske är dax att sätta fart.

Ikväll ska jag ha en sån där härlig "ta hand om Mallan" kväll! God mat, ett hett bad, en god bok ( och då menar jag en roman, ingen faktabok om lagar och regler eller löner och sånt=)), mys i soffan, och The Hills marathon på MTV ikväll igen!
Anders är i garaget och har sönder våran fina Cadillac, men det är ju för en god sak, nästa sommar kommer det inte att finnas en rostfläck på våran "Tone".=) Han är så duktig min Anders! Om ni vill kan ni gärna kolla in fler bilder och komentarer om våra bilar på http://www.garaget.org/ och sök efter snickaranders så ser ni våra pärlor där!

Tone (Cadillac Coupe DeVille 1960)


Berndt Blixten Hansson (Chevrolet Corvette 2002)


Jasmine (Buick "HotRod" 1929)
Ha en skön tisdagskväll! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar