onsdag 21 oktober 2009

Ännu en dag i mitt liv. =)

Vilken konstig dag det vart, helt oförberedda fick vi ett prov under lönehanteringen idag på semesterlagen! Shit, det här kan jag inte alls var min första tanke! Men vi får väl se hur det gick, har faktiskt ingen aning om jag tydde lagen rätt!=) Den som lever får se!


Min vana trogen läser jag alltid Dala Demokraten varje morgon, via nätet, jag måste ju hålla mig uppdaterad om vad som händer där "hemma". =)
Och i morse var det en artikel med som gör mig väldigt glad. Köket på Stiernhööksgymnasiet i Rättvik har fått en utmärkelse (stjärnrestaurang) och det ger dom tre stjärnor, för att dom lagar så bra och nyttig mat, dom lagar maten på plats i skolan och på närproducerade livsmedel, har ett fint miljötänk, och en positiv anda! Det står oxå i artikeln att dom tar sig tid att sitta ner och prata med eleverna om vad dom vill ha för mat och vad dom tycker, toppen! Jag blir så glad av att få läsa sånt här, det mesta man läser och ser annars är ju bara negativ kritik och den är säkerligen befogad, synd att det ska vara så! Maten i skolan är otroligt viktig för att barnen / eleverna eller gästerna som dom väljer att kalla dom i artikeln, ska orka läsa och lära! Och för en del kanske det är det enda "riktiga" mål mat dom får per dag! Tummen upp för "mattanterna" på Stieernhööksgymnasiet!! Gå gärna in och läs artikeln på http://www.dalademokraten.se/


En till sak som oxå gör mig jätte glad idag, och kommer att göra i framtiden är att jag har fått en ny kamera av min älskling, som ni redan säket har förstått så är han en riktig pärla min Anders! =)
Min gamla kamera var minst sagt lite sliten...den har varit med på ett antal partaj och har bland annat  fått bada i vin, dansat omkring i handväskan hela nätter, varit ute och rest och sånt så den har haft ett kul liv, men nu är det dax för den att gå i pension och lämna över till nya friska förmågor! Jag är så glad, så ikväll ska jag läsa instruktionsboken, sen är det bara att sätta fart! =) Love it!=)
Och, ja jag vet, jag är bortskämd, och jag gillar det! =) Love u Anders!=)

För övrigt vill jag bara säga....EN DAG KVAR, SEN HÖSTLOV!!=)=)=)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar