söndag 25 oktober 2009

Söndag

Gårdagskvällen vart inte riktigt vad jag hade planerat, men för den delen vart den absolut inte sämre. Istället för att sitta hemma och dega hela kvällen åkte vi och bowlade med gänget, mysigt, även om det inte gick sådär jätte bra för mig! På vägen hem svängde vi in och köpte oss varsin pizza, slöa och mätta sjönk vi ner i soffan och tittade på sista timmen av dansbandskampen, Date var mina absoluta favoriter i gårdagens kamp!


Den här söndagen har vi ju fått en timme extra, och det märks, den har varit jätte lång! Efter tre timmars bilfärd hem till Rättvik och en snabb sväng till ridskolan där Jonna hade deltagit i sitt första klubbmästerskap i hoppning, och vilken uppvisning sen då!
Hon red den absolut piggaste lilla ponnyn som inte riktigt ville som Jonna ville. Hästen tvärstannade framför ett hinder och Jonna hänger runt halsen på hästen, och räddar situationen på ett helt fantastiskt sätt, hon drar sig upp och fortsätter sin hoppning! Hon är en riktig liten stjärna våran Jonna! Hade det varit jag när jag var åtta år hade jag förmodligen legat över ett hinder och gråtit och skrikit och hästen hade triumferande travat omkring utan mig! Heja Jonna du är bara bäst!=)



Vi har ätit en mysig lunch hemma hos mamma och pappa,på kvällen tog jag och Jonna en tripp till Mora för att fylla på kylskåpet nu när jag ska vara här hemma i byn en hel vecka så kunde det vara läge att fylla på ordentligt!=)

Nu på kvällen har jag och Jonna haft en riktig tjejkväll, vi har gjort ansiktsmasker, ätit massvis med godis och tittat på High School Musical 1! Jätte härligt!=)

Vi ser inte riktigt kloka ut i våra ansiktsmasker, men kul hade vi!=)

Hur har eran söndag med en extra timme varit? =)

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg! Och du är ju bara världens bästa moster..!
    Min dag har varit seeeeeeg...och det är din kusins fel. :)
    Stor kram till dig och ljuvliga byn!

    SvaraRadera
  2. Ja det den här helgen har varit super, och nu när jag har landat hemma i byn känns det helt ok med höslov en vecka faktiskt!
    Jonna är en riktig sköning så det är inte svårt att vara moster till henne!=)
    Av bilderna från partajet i lördags att dömma förstår jag att du kännde dig lite seg!=) Men ni såg ut att ha super skoj, synd att jag inte kunde vara med!=)Men att vara vaken till kl 6 på morgonen.....Helena vi är faktiskt över 30 nu! Ha ha!=) Det skulle ta en vecka för mig innan jag vart mig själv igen!=)
    Många kramar!=)

    SvaraRadera