onsdag 17 februari 2010

Vinter!=)

Tänker och funderar lite över vädret en grå och trist dag som denna, vad jag förstår av att läsa på tex facebook så snöar det i stora delar av landet idag och även här. Men misströsta inte kära vänner, det är bara februari! Och tänk vad många år vi har haft utan "riktiga" vintrar som bara har varit slaskiga, regniga och svarta! Snön ger ju ljus, och mig personligen ger den massvis med energi! Jag tycker gott att det kan fortsätta att snöa och vara kallt i några veckor till! Jag kan minnas vintrarna från när jag var liten, kallt och mycket snö, och redan då älskade jag det. Det jag kan sakna är några dagar med sol, för vad går upp mot en kall fin vinterdag!?!=)

 Våren brukade göra sig påmind lagom till min födelsedag i slutet på mars, med takdropp, porlande i dikena och en varm sol mot en husvägg. Det är ju verkligen något att se fram emot.

Och tänk vilka möjligheter vintern ger, skidor, pulka, iskalla promenader, snöskoter, skridskor, ja listan kan bli hur lång som helst! Och jag lovar, det här är inte en ny istid!=) Det är bara vinter!=)
Och det kommer en vår och en sommar, fortare än vad man kan tro! Visst kan det kännas hopplöst ibland men dagarna går så fort så snart är det varmare tider på gång!

Min tanke om den här vintern är att det kanske kan bli en riktigt fin sommar oxå, för hur länge sen är det inte vi hade riktiga årstider? Istället för att ha höst året om! =) Så mitt råd är att ta vara på alla fina vinterdagar, man vet aldrig när det kommer snö igen!=)

Ha det bra och ge er ut i snön och njut av att det faktiskt är vinter för en gång skull!!=)
Ta hand om er och alla andra!=)

2 kommentarer:

  1. Tack Malin, jag behövde verkligen lite positiva ord om vintern...den börjar gå mig på nerverna... ;) Ska vi bara komma överens om att det blir en FANTASTISK sommar efter den här lååååångdragna vintern? En midsommar med strålande sol och +20 hela natten? :D

    SvaraRadera
  2. Jag håller med du, härligt med en riktig vinter! För mig får den gärna vara länge till.
    Kram

    SvaraRadera