fredag 5 februari 2010

Vilken härlig dag!

Idag har jag gjort nästan allt som jag har längtat efter, jag har fikat och snackat skit med mormor och morfar, druckit vin med mamma och pappa, kramat på Jonna och Jimmy, pratat med Martina och allt detta på bara en dag, bra jobbat va!=)
Det är så härligt att vara här hemma i byn och mysa omkring, det känns som en skön och ganska välbehövlig paus i vardagen!

Dagens skratt idag måste vara när vi satt och fikade hos mormor och morfar och det plötsligt dyker upp en oxe utanför fönstret! =) En rymling som sen återvände av sig själv till hagen.
Rymlingen!=)
Eller det kanske var att morfar tycker att det är så spännande med "ny" teknik, som digitalkamera, "man behöver ju inte ens köpa film till dom"! Det som är roligast är att han tycker att det är så coolt att man kan se bilden direkt så han ställer gärna upp på alla möjliga bilder! =) Han är för go min morfar, och han är min stora idol här i livet!=)
Morfar vanlig

Morfar arg=)

Morfar glad
Ja visst är det härligt med teknikens under!=)

Till kvällen bjöd mamma på mat, supergod västerbottenpaj och vin! Mums och mys!
Jag har oxå idag blivit rejät utmanad av min söta moster, men jag tror att jag berättar mer om det sen!=)

Jag vill oxå kommentera "anonyms" kommentar på mitt förra inlägg, det här med att längta eller inte är ju inte alltid så enkelt, det är liksom inte svart eller vitt! Visst jag längtar med jämna mellanrum hem till byn, till mina rötter, men samtidigt kan jag längta till staden när jag är i byn, och som det är den här gången jag besöker byn så längtar jag ju självklart efter min andra hälft Anders och det är inte alls så att jag vantrivs i staden, utan helt tvärt om, jag stortrivs.
När jag säger att jag längtar är det  inte alltid till själva stället, även om det är världens vackraste plats, utan efter mina nära och kära, jag är inte heller säker på att jag skulle vilja bo här i byn permanent, och jag har ju mitt liv i staden så som det ser ut just nu, så det är alltså inte så enkelt alla gånger. Som det är nu använder jag byn till ett ställe där jag kan hämta andan och tanka energi, en skön paus i vardagen som sagt var!=)

Ha det fint och ta hand om varandra!=)

1 kommentar:

  1. Han är även fortfarande min idol, du har ju bara världens bästa, snyggaste Morfar! Förresten, du vet fisken som var döpt efter honom, han har vandrat vidare men han blev riktigt gammal för att vara akvariefisk, över 20 år!
    Kram

    SvaraRadera