lördag 6 februari 2010

Härlig lördag!=)

God morgon, härliga lördag!
Jag kom på en till roligt grej som jag upptäckte igår! När jag var på lite hajk hemma hos mormor och morfar och stötte på mormors stickkorg! Min mormor är en hejare på allt vad handarbete är och jag tror att jag har kommit på varför!=) Lägg märke till brännvinsflaskan till vänster i korgen, och den är tom!=) Hon hävdar bestämt att hon använder den när hon ska stoppa strumpor, hmmm ja jag undra jag! =) Och morfar har med glädje bekräftat min teori!=)
Nej skämt åsido, nu hör verkligen inte min mormor till dom som konsumerar mycket alkohol, hon kan på sin höjd ta ett halvt glas vin till maten. Men det är roligt att retas lite med henne!=)
Idag gäller det att ladda för kvällens baluns i bystugan, klabbfest var ordet, helt obegripligt men det är som följer klabbe är en maträtt gjord på plättar av mjöl,vatten och salt som man kokar och till det äter man stekt fläsk,messmörssås och lingonsylt, tro det eller ej men det är gott!=) Och det är ju alltid trevligt med lite festligheter! Jag, Sandra och Martina ska nog ladda upp med ett par glas vin och lite singstar!=) Stjärnor som vi är!=) Sen tar vi sparkstöttingen och sparkar bort till bystugan! Tjiiihhoooo!=)

Hoppas ni får en fin lördag!=)

1 kommentar:

  1. Åh vad det låter härligt Malin! :) Står här på jobbet och funderar på om jag någonsin har ätit klabbe...och svaret är NEJ. Är inte det skandal så säg? Vad gjorde jag under mina 14 år i byn??? :) Stora kramar till dig och hälsa alla jag känner!

    SvaraRadera