måndag 8 mars 2010

Välkommen Våren!=)

Måndag och strålande vårväder! Kan det bli mycket bättre!=) Nu när klockan är åtta på kvällen är det fortfarande 2,9 plusgrader här i Vega! Välkommen våren!=)

Gymträning igår och gymträning idag har gett mig ömma muskler och ett glatt sinne! Det går fortfarande jätte bra med både mat och träning, jag mår så otroligt bra! Lycklig!=)
Jag upplevde en märklig känsla idag...JAG äger min kropp, det är inte längre en klump jag bara släpar runt på och misshandlar, det är jag som bestämmer, det är bara jag som kan göra förändringar med den och det tänker jag ju göra! Jag ska ju faktiskt använda den varje minut, sekund, hundradel resten av långa livet, förhoppningsvis minst 50 år till! Tjoho! Jag misshandlar den i och för sig fortfarande för jag röker ju ännu men det får bli nästa mål, en sak i taget! Lungt och sakta! Jag mår i alla fall utmärkt! Fantastikt!

För övrigt har det varit en vanlig bra dag, har varit i skolan hela dagen där "fröknarnas" planering var sådär måste jag säga. Hade ett pass på förmiddagen mellan 9.30 - 12.00 som var slut redan 10.10 alltså ca tre timmar tills eftermiddagspasset med engelska skulle börja! Lite tråkigt med massa dötid! Men som tur är har jag en riktigt ordningsam klasskompis som tyckte att vi kunde göra "läxan" som ska vara klar till i morgon i stället för att sitta och dricka blaskigt kaffe i tre timmar. Sagt och gjort! Så nu sitter jag här och har en "frikväll" utan läxor( i alla fall sånna som ska vara klara tills imorgon), hur skönt är inte det! Tack söta Camilla för att du är så duktig och smart!=) Skoj var det oxå, alltid lätt och roligt att jobba tillsammans med Camilla!

Så nu är det bara att ta minna ömma muskler och veckla ihop mig i soffan med min käraste för att vänta in John Blund som inte lär lysa med sin frånvaro allt för länge!=)

Ha det fint och njut av plusgraderna!=)

2 kommentarer:

  1. Imponerad...och vilken härlig känsla att ha tagit kontrollen över sin kropp! :) Det är beroendeframkallande... ;)
    Du vet var jag finns om du behöver mig - heja heja!!! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Du kämpar på bra!! Jag blir jätte inspererad, så nu ska även jag försöka göra något åt vikten. :) Få se hur det går. Kanske kan vi peppa varandra.
    Även här är det takdropp som vi njuter av, men än är det mycket snö kvar!
    Kram

    SvaraRadera