torsdag 25 mars 2010

Snillen spekulerar!

Nu är jag ännu mera upprörd! Har setat och surfat runt på dalarnas tidningar där det finns en hel hög människor som tycker och tänker om det mesta! Det som är mest spännande är att alla vet mest och bäst! Det handlar självklart fortfarande om dramatiken hemma i byn!
Jag är djurvän men tycker att det är förfärligt hur människor kan kalla dessa farbröder för mördare bland annat, det är inte konstigt att det är krig i världen om en sån här i förhållande liten sak skapar så mycket ilska. Dom här farbröderna framställs som helt vansinniga, skjutglada jägaramatörer vilket inte alls stämmer. Hur orkar folk lägga så mycket energi på detta, jag bara undrar, dom måste ha fruktansvärt tråkigt? Mej berör det för att det har hänt där hemma i min by och jag känner med dom berördas familjer, det är aldrig roligt att hamna i blåsväder! Speciellt inte när snillen spekulerar, det känns som om det är en väldigt ointeligent diskussion! Enligt min mening ska man inte döma någon förrens dommen är satt av sakkunniga! Alla är oskyldiga tills motsatsen har bevisats! Kansek känns overkligt, jag vet, men det är min verklighet!

Nåväl, jag hoppas fortfarande att det kommer att gå bra för farbröderna tillslut!
I övrigt har jag studerat hela dagen, klapp på huvudet! =) Jag har fått en hel del gjort, och det känns jätte skönt! I morse var jag ute på en långpromenad, jag gick nästan vilse i skogen här intill, det är massor med snirkliga grusvägar där! =) Men det var skönt, nu på kvällen tog jag en lite kortare promenad och jag höll mig bland bebyggelsen för det började mörkna och jag vill inte bli kvar ute i skogen när det blir mörkt!
Föresten kanske vi skulle plantera in lite rovdjur här i skogarna så får vi se hur länge dom får leva!=)

Ha det fint alla vänliga människor!=)

1 kommentar:

  1. Jag är ju mycket i skogen och tycker att även rovdjuren hör hemma där, men det här är ju löjligt, varför skulle erfarna jägare gå ut i skogen med en _hagelbössa_ för att jaga björn!? Hur kan någon ens tro något sånt, det vore ju verkligen att riskera livet. Tur att det gick bra med gubbarna! Folk är ju helt vilda, och nu påstås det att det finns de som sätter ut björnsaxar i Dalaskogarna, jag har då aldrig sett någon och då går jag i skogen minst en timme varje dag, året runt... Påminns om varför jag helldre umgås med mina djur än med människor...
    Kram

    SvaraRadera