tisdag 23 mars 2010

Idag är jag stark!

Idag på gymmet kände jag en förändring, jag orkade några minuter till på cykeln innan mjölksyran slog till, jag kan göra några till övningar ,eller vad man ska kalla det jag gör på dom där märkliga maskinerna för! Det är en fantastisk känsla! Jippi!
Jag tror att det mest beror på att jag ordentligt har kommit igång med mina promenader, det blir minst en om dagen, den före frukost är obligatorisk och har jag tid eller inte ska till gymmet blir det en till! Tjoho!=) Jag vill och jag kan! Jag känner mig som stålmannen eller kanske stålkvinnan är mer rätt!=) Idag är jag stark!=)

En liten till sak som jag oxå vill dela med mig av är att jag har tappat 6 cm runt midjan på en och en halv vecka! Coolt!=) Kul med mätning, för jag har tyckt att det går lite segt på vågen även om det går åt rätt håll så hade jag hoppats på en snabbare utveckling, några tips någon, jag tycker att jag äter rätt och jag rör på mig varje dag? Men det här med mätningen var ju ett lyft måste jag säga!=) Det har även försvunnit cm runt överarmen och 2 cm runt låret, härligt va? Nu är det riktigt roligt!

Idag har jag oxå gjort min hemtenta som handlade om förmåner, krångligt det där men jag tror att det gick okej, jag tror i alla fall att jag blir godkänd!
Mormor är kvar på sjukhuset men tror att hon ska få åka hem i morgon, jag håller tummarna för det!
Nu blir det till att laga lite middag, idag blir det lax och rostade morötter! Mums!=)

Var rädda om er och alla andra!=)

2 kommentarer:

  1. GRATTIS till dig Malin !! skit bra jobbat..
    Och tänk va glad jag blev när jag såg att mormor är på bättringsvägen..kram Lalla

    SvaraRadera
  2. Imponerande förändringar med måttbandet Malin - stolt! :)
    Det där med vikten ska du inte tänka så mycket på. Du har börjat träna på gym, vilket innebär att du har börjat bygga muskler. Muskler väger också, och för att du ska ha en liten bild över hur det fungerar så kan man säga att 1 kg muskler tar lika stor plats som ett plommon och 1 kg fett lika stor plats som ett äpple (nu är det inte exakta mått, men i jämförelse).
    Alltså minskar måtten i takt med att du bygger muskler, men vågen kan stå lite stilla... Det innebär dock INTE att du inte gör framsteg, eftersom du omfördelar vikten i kroppen och gör dig av med fett och lägger på dig muskler.
    Stirra dig inte blind på din vikt, titta istället på dina mått och känn efter hur kroppen mår (jag är övertygad om att du mår mycket bättre!). Det är verkligen spännande att följa dig på vägen min vän!

    Läste först nu om mormor...och är så lättad att hon mår bättre. Hälsa henne gärna från mig om du har möjlighet.
    Stor kram till både henne och dig!

    SvaraRadera