lördag 20 mars 2010

Dans!=)

Idag ska det dansas! Tjoho! Det ska bli riktigt roligt!
Jag har startat min lördag med en morgonpromenad, "helenafrukost", ett par koppar starkt kaffe och ett päron så nu är jag super laddad för att lära mig att dansa foxtrot!=)

Jag har upptäkt en sak, igår hade vi mys här hemma, åt kebab/pizza och spelade spel, jätte mysigt och trevligt! Och många skratt som väntat!=)
Men jag vill inte äta sånt längre! Jag mår inge bra av det, för det första fick jag jätte ont i magen och för det andra så vart jag på uruselt humör när jag idag vaknade och kände mig uppblåst och svullen! Inge roligt alls, det var inte speciellt gott heller så det är väl ingen förlust! Det kommer säkert att hända igen, men inte allt för ofta!
Ikväll blir det kyckling, bacon och bönor! Mums!=)

Jag har ett annat problem! Skoskav! Nya skor = skoskav! Några tips någon? Jag vill ju fortsätta att traska i mina nya fina skor som inte är rosa! Dom är jätte sköna förutom att jag har som sagt fått skoskav på vänster häl! Ont!=) Det börjar ju gå riktigt bra med promenaderna nu så det här sätter lite käppar i hjulen för mig! Inte bra!
Ja ja, idag ska det i alla fall dansas, och det ska jag göra i ett par andra skor!=)

Hoppas ni får en fin lördag!=)

2 kommentarer:

  1. Heja dig, jäklar vad du är flitig nu! :D
    Det där du känner av skräpmaten är inte alls konstigt...däremot nyttigt att lyssna på. Det är kroppens sätt att säga att den inte är gjord för den typen av mat. Men som sagt, det händer säkert igen och det är ingen fara bara det inte är för ofta.
    Skoskavet då. Leukoplast, en tejp som finns på Apoteket, ska tydligen vara magiskt och jag har fått tips om att köpa det till min vandring. Tror dock att det är mer i förebyggande syfte, och eftersom det uppenbarligen är lite försent i ditt fall skulle jag rekommendera Compeed skavsårsplåster... :) Lycka till bästa du - du är GRYM!

    SvaraRadera
  2. Jag skulle oxå rekomendera Compeed. Eller duoderm platta, borde oxå finnas på apoteket. Annars är det ganska bra att förebygga när det är nya skor. Men det är alltid lätt att vara efterklok. ;)
    Kämpa på!

    SvaraRadera