söndag 14 mars 2010

Min helg!=)

Jag är fortfarande hemma i byn och myser, kommer att stanna här ända tills i morgon! Härligt! Den här helgen har kännts otroligt lång och skön, kanske för att den var aningen längre oxå eftersom jag åkte hit redan i torsdags! Jag har verkligen bara gjort sånt jag själv har velat, härliga snabba morgonpromenader, mys med nära och kära, sköna långpromenader med hunden, ätit god (och nyttig såklart) mat och bara helt enkelt haft det super bra!

Gårdagskvällen avnjöts i sällskap av mina bröder och pappa, vi slötittade lite på melodifestivalen och så!
Annars har mycket tid gått åt till att ta reda på massor av kött, både jag och Anders, Håkan och Zara och mamma och pappa har köpt lådor med kött som väger ca 40 kilo styck och det ska tas om hand och läggas i påsar, märkas och frysas, det sista ska vi ta reda på i eftermiddag! Härligt! Precis som mamma säger så känner man sig rik när man har hela frysen fylld med kött! Och jag tycker att det känns så bra att veta vart det komme ifrån, för dom här djuren har betat nyttigt fint gräs på åkraran runt oss, det är djur som har mått bra och det tycker jag är toppen! Gott är det oxå, vi har redan hunnit provsmaka lite! Mört och fint!=)

Nu är det dax att jag tar och läser lite läxor, för det har jag verkligen inte gjort alls på hela helgen! Den som spar han har! Sen ska jag ut och ta en promenad med Nitro, vi ska gå och möta mamma när hon slutar jobba! Jag har kommit på att det är jäkligt skönt att bara gå åt ett håll, inte behöva vända och gå hem igen! Vi gjorde så i fredags oxå jag och Nitro, vi hann väl gå i alla fall ca 4 km innan dom kom och hämtade upp oss! Jätte skönt! Och så skiner ju solen ute och då känns det ju ännu skönare!=)

I morgon bär det av till stora staden och min älskling igen, saknar dig min Anders!=)

Hoppas ni har haft en bra helg!
Ha det bra!=)

1 kommentar:

  1. Kul att du har det så bra utan mig där uppe. Saknar dig och hoppas du kommer "hem" snart igen. Älskar dig vännen.

    SvaraRadera