lördag 6 mars 2010

Det är nu det ska ske!

Nu tänker jag berätta om tillägget till min utmaning! Ett tillägg som gör att det kommer att ta upp mycket av min tid och säkerligen skrivas mycket om här på bloggen! Men det gör inget för jag är super taggad och känner mig redo och ser fram emot vilka förändringar min kropp kommer att genomgå! Hoppas jag!=)

Hur som helst, utmaningen gick ut på att jag skulle gå ner 12 kilo i vikt på ett år och belöningen för det var en utlandsresa med min moster! Nu har det svängt lite!=) Eftersom Håkan (min ena bror) är min i huvudsakliga "tränare" som med ett tålamod av guld piskar på mig på gymmet och planerar min träning och ser till så att jag gör det jag ska, han lägger ner mycket tid och tålamod på mig alltså! Så han ska oxå få följa med på resan om jag går ner 24 kilo på det här året! Och så har vi Peter (min andra bror) som hjälper och peppar mig helat tiden, om han ska få följa vill det till att jag går ner 35 kilo under året! Alltså blir det ca 10 kilos nedgång var tredje månad eller 3,3 kilo i månaden! Inte lätt men inte heller omöjligt! Vad tror ni? En riktig morot tycker jag!


Jag känner en viss press men ändå känner jag att det ligger helt i rätt tid, jag är redo, det tog 30 år att komma på det (eller jag kanske inte har varit tjock i 30 år men ändå), jag vill och ska verkligen göra mitt yttersta för att ro det här i land!
Jag kan tänka mig att många av er som läser det här kanske tycker att jag har tagit mig vatten över huvudet och att det inte är möjligt och så kanske det är men jag ska som sagt göra allt jag kan! För jag känner att det verkligen är dax, dessutom är det längesen jag mådde så bra i kroppen som jag gör nu, och med dom resultat jag har nått bara på dom senaste tre veckorna är jag vid gott mod!=)

(OBS! Jag väger mig inte på det här sättet!=))

Jag kan berätta för er att jag har inte rört alls på mig dom senaste 15 åren och nu när jag har börjat med det så känner jag att det är helt rätt metod för mig att loosa mina kilon, det kombinerat med en sund kost som inte utesluter någonting tror jag är det optimala! För jag vägrar att banta, det är ju alla försök med dieter och all jojobantning som har gjort att jag ser ut som jag gör! Nej slut med det, jag tänker hitta en livsstil som passar mej och som jag sen kan leva med resten av livet som jag hoppas blir långt!=) Så jag har ett tufft men väldigt roligt år framför mig! Och som man säger "rom byggdes inte på en dag"!

Jag kommer naturligtvis att få dippar då allt känns jobbigt och tråkigt men det är då det gäller att vända trenden och få det att kännas som det gör i dag efter min goda "Helenafrukost" och en morgonpromenad! =)
Jag vill såklart oxå tacka min Anders för all suport och för att du står ut med alla vanisnnigheter jag tar mig för! Du är en riktig klippa min kärlek!=)


NU KÖR VI!!!!!!

Och som ni säkert förstår är jag verkligen inget proffs på det här så tips och råd mottages mer än gärna!!=)

Tjoho!!=)
Hoppas ni får en hälig lördag och har ni möjlighet så gå ut i solen och njut!=)

6 kommentarer:

  1. Det kommer du att fixa:) Har man bara gett sig fan på att klara det så då kommer man att klara det oxå.
    Har inte så många tips att komma med, har aldrig bantat i hela mitt liv men jag tror på att äta på fasta tider och att röra på sig. Motion är det bästa sättet att gå ner i vikt:)
    Kram IA

    SvaraRadera
  2. Med den härliga inställningen kan du klara vad som helst Malin!:-)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Malin, jag ryser av ditt inlägg. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, du är otroligt vacker och du lyser alltid när som en sol, och för utseendets skull finns det nog få som tycker att du måste gå ner i vikt. För din hälsas skull är det dock förmodligen det bästa beslutet du någonsin har tagit!
    35 kilo är mycket, men 3,3 kilo i månaden är överkomligt. Med tanke på vilken TOTAL förändring det kommer att bli för din kropp så kommer de första kilona att bara rasa...det är jag helt övertygad om. Du kommer fortsätta att tappa kilon, men det kommer att komma platåer, bakslag och perioder när det går lite mer trögt. Men det är jag säker på att du har med i beräkningen.
    Det är då vi runt omkring kommer in i bilden. Vi som ska stötta, komma med heja-rop och hjälpa. Malin, jag tror stenhårt på dig och kommer gärna med tips och råd när det gäller träningen, maten eller motivationen. Har inte jag svaren så har jag garanterat människor i min närhet som har dem.
    Jag ska följa dig med spänning och kommer kanske med en och annan utmaning om det är ok..? ;)
    STOR kram till dig min vän - jag är imponerad över ditt beslut och känner mig stolt.

    SvaraRadera
  4. Tusen tack för att ni tror på mig! Jag är som sagt super taggad men är övertygad om att det kommer att bli många bakslag och det är då jag behöver er! Känns skönt att ha er i ryggen i den här kampen!=)
    Helena, du är en av mina stora inspirationskällor och jag tar tacksamt emot din expertis på området! Jag är som sagt inget proffs på det här och kommer att behöva massvis med hjälp! Utmaningar tas gärna emot, taggar mig nog ännu mer hoppas jag!
    Återigen tusen tack!=)
    Många kramar från mig till er!=)

    SvaraRadera
  5. Jösses va glad jag är för din skull :) Du fixar detta ( jag tror på dig på min vän).. Alla kilon som rasar från din kropp är en VINST :))..Massor med kramar ..Lalla

    SvaraRadera
  6. Verkligen en morot att kämpa för att bröderna ska med på resan!! Hur det än går så är det du som är vinnaren men det är svårare att ge upp när andra blir drabbade. Jag tror du fixar det här. Du brukar göra det när du väl har bestämt dig och det har du verkligen nu! Kör hårt!!
    Kram kram

    SvaraRadera