lördag 27 mars 2010

Life!

Vad härligt! Under min morgonpromenad kände jag det, det är verkligen vår i luften! Det är inte soligt eller speciellt varmt idag bara någon enstaka plusgrad, men det känns och jag såg små knoppar av videung som har börjat slå ut! Det är liv i naturen, jag tror att även den har börjat tröttna på all snö och kyla, träden, buskarna och blommorna vill igång liksom man kan känna det i luften! Så medans jag traskade på där med mina stavar och Rock klassiker i öronen fick jag massvis med härlig energi, det här är en bra lördag!

Förutom att jag körde ner ena staven i en stor hög hundbajs förstås som någon hundägare hade "glömt" att plocka upp! Lite otäkt men en sån liten händelse kan inte förstöra min dag som har börjat så bra! Men däremot så tycker jag att man som hundägare har ett visst ansvar att plocka upp efter sina fyrbenta vänner, för dom har ju lite svårt att göra det själva! Jag säger ingenting om det är i skogen eller nån buske eller i diket men mitt på en asfalterad trottoar, hmmm lite snuskigt faktiskt! Och det är en hel del av den varan ute efter mina promenadstråk just nu, det som göms i snö....!

Sen hade jag kanske kunnat vara lite mer uppmärksam oxå, men vad gör man när man precis har fått in takten till Black Sabbaths, Paranoid!?!=)

Njut av den här härliga våriga lördagen! Och föresten i morgon är det ju sommar! Eller i alla fall sommartid!Och glöm inte earth hour i kväll!
Ha det bra och var rädda om er!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar