fredag 30 april 2010

Energi!

Vaknade den här morgonen till fåglarnas sång, finns det något härligare! Ja jag är ju hemma i byn, och startade dagen med en härlig promenad i en sovande tyst by, det var bara jag, solen och fåglarna som var uppe vilken energikick!
Resan hit i går gick mycket bra, det var fint väder och man ser hur våren gör sin framfart i naturen!
När vi hade kommit hem och packat upp och så tog jag krattan och stegade ner till mormor och morfar för att hjälpa till att kratta deras gård! Det var varmt och härligt och ska jag vara ärligt så hann jag inte dra så många drag med krattan för dom andra var nästan färdiga när jag kom dig, men det var mysigt i alla fall!=)

Kvällspromenad över åkrarna

"långlitjha" (brant backe hemma i byn)

Martina

Duktiga krattare

Mormor har svårt att inte vara med, så några drag med krattan fick hon väl göra då!=)

Morfar i kvällsolen

Solnedgång i byn!=) Kärlek!

Den här dagen ser planen ut som så, tanken är att jag i detta nu ska studera, skatter och avgifter, suck måste jag säga! Sen ska vi vara kusligt husliga, tvätta hus, kratta löv och sånt! Och till kvällen blir det 50-års kalas och majbrasa! En bra dag helt enkelt! Jag är full med härligt energi, det är byn som gör att det blir så tror jag!=)

Hoppas ni alla får en härlig valborg!

1 kommentar:

  1. Vad härligt att se att mormor är på benen - jippi! :) Fina fina Röjeråsen... Kramar i massor!

    SvaraRadera