tisdag 6 april 2010

Lite uppdateringar!=)

Jag har varit lite dålig på att uppdatera här på bloggen dom senaste dagarna och det beror inte på att jag inte vill eller att det inte händer något speciellt!=) Jag har inte tid helt enkelt!=) Men nu har jag slagit mig ner i soffan med en välbehövlig kaffekopp så då passar jag väl på att skriva några rader!=)
Helgen har som jag skrev igår varit bra men det är skönt att det är vardag igen tycker jag, även om just jag har påsklov och fortsätter att vara ledig så är det skönt! I fredags hade vi lite födelsedagskalas i efterskott här hemma och jag har fått massor av fina presenter, bla en pilatesboll, en stegräknare, ett gäng fina Marilyn Monroe grejer (min husgud för övrigt), en flaska mintu (mums, den är tyvär redan slut och jag drack inte upp den helt själv=)), vin och choklad och massa annat!=) Jag gillar ju paket så det var himla roligt!=)

Lördagen vart det påskmiddag hemma hos mamma och pappa, mycket trevligt! Och i söndags var vi bjudna till Martina och hennes familj på mat, grillat mums!=)

Mormor är fortfarande kvar på sjukhuset, och nu när det inte är helg längre så har dom börjat sätta fart med att klura ut vad det är för fel på henne! Krya på dig fina mormor och hoppas du snart får komma hem igen! I  morgon ska jag, morfar och mamma åka och hälsa på henne igen!=)


Idag har jag varit ute och promenerat först på morgonen och sen en vända med Nitro, sen har jag städat och tvättat en alldeles för skitig bil (min egen alltså), jag kan inte förstå hur den kan ha blivit så smutsig=), men nu står den där ute och glänser både utvändigt och invändigt! Känns riktigt skönt! I och försig så ser vägarna här hemma i byn ut som lervälling men jag får väl tvätta den igen då när jag kommer till stan på torsdag!=) Och nu ska jag snart laga lite middag, spagetti och köttfärsås får det bli idag, Jonna kommer och ska äta och enligt henne så finns det ingen som kokar så goda spagettisar som jag, roligt unge det där!=)
Senare ska jag ta en promenad ner till morfar och fika lite så han får lite sällskap, nu när mormor inte är hemma så har han det lite långtråkigt!=)
För övrigt så skiner solen här och det är jätte vårigt och härligt ute så passa på om ni har möjligthet att gå ut och njut!=)
Ha det bra och var rädda om er och alla andra!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar