måndag 12 april 2010

Livet är bra!=)

Nu var det plötsligt måndag igen. Gårdagen försvann i någon form av dvala=) jag var jätte trött och sov middag flera timmar på eftermiddagen och har ändå sovit som en stock hela natten, jobbigt att ha släkten på besök!=) Kvällen rädde Anders då han slet upp mig i soffan för att dra med mig ut på en kvällspromenad i solen, härligt! Vart mycket piggare efter det!

Idag ska jag prova på att spela badminton med min söta bror Peter, det får bli dagens aktivitet/motion förutom mina dagliga promenader förståss!=) Det är säkert 15 år sen jag spelade och då var det hemma på gräsmattan, ska bli jätte skoj!=)
Senare i veckan blir det nog ett pass på Friskis & Svettis med Zara, ska oxå bli jätte roligt, har aldrig provat det förut!=) Jag fick ett sånt prova på kort på 3 gånger av bröderna och deras tjejer i  födelsedagspresent, skoj! Sen blir det som vanligt promenader och gymmet resten av veckan dagar!
Jag kämpar som ni kanske förstår på med min utmaning och än så länge så går det över förväntan, vågen visar minus om än bara lite varje vecka så går det åt rätt håll i alla fall och det minskar centimetrar på måttbandet i ett stadigt tempo! Roligt! Ska jag vara helt ärligt så trodde jag att jag skulle ha haft en hel del motivations dippar vid det här laget, men än så länge lyser dom med sin frånvaro! Skönt!
Jag har börjat känna att det händer fantastiska saker med min kropp, jag orkar mer, jag är mycket piggare och jag flåsar inte ihjäl mig när jag rör på mig, jag blir mätt mycket fortare än förut, jag mår bra helt enkelt och det är en härlig känsla. Och bäst av allt var i fredags när jag och mamma var ute och shoppade lite kläder och jag upptäckte att jag har gått ner en hel storlek! Tjoho! Det är inte alls så trist vill jag lova!=) Livet är bra!

Hoppas ni alla får en härlig måndag!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar