onsdag 7 april 2010

Sista kvällen i byn...för den här gången!

Ja nu är det sista kvällen i byn för den här gången, men det dröjer inte allt för länge innan jag kommer tillbaka, jag lovar!=) Det är som vanlig med delade kännslor jag lämnar byn, och den här gången känns det ännu märkligare för jag ska ha mamma med mig till stan och det ska bli jätte roligt samtidigt som det känns lite jobbigt att inte kunna vara här hemma och hjälpa till nu när mormor är lite dålig!
Vi var och hälsade på henne idag oxå och nu har läkarna konstaterat att hon har haft en liten hjärtinfarkt, min fina pigga mormor! Så i morgon ska hon få åka till Falun för att där på sjukhuset göra någon form av röntgen på hjärtat och sen ska dom väl bestämma vad och om dom ska göra någonting! Hon ser så liten ut där på sjukhuset härliga mormor, men hon är vid gott mod och efter omständigheterna pigg så vi hoppas att hon kan få komma hem till helgen! =) Krya på dig fina fina mormor!=)
Många tankar fram och tillbaka såhär sista kvällen alltså! Men vi har i alla fall bestämt oss för att åka till den stora staden i morgon! Ska bli riktigt roligt.
Förutom att ha varit till sjukhuset och hälsat på mormor idag så har vi varit ute på en långpromenad jag, mamma och Nitro. Senare var vi ner till morfar och fixad och fikade lite. Och nu är det läggdax för mig, har många mil att köra i morgon så god natt!=)

Ha det bra och ta väl hand om er!

1 kommentar:

  1. Har hängt med här lite och sett att mormor är sjuk igen :( Med de är skönt nu tycker jag att de vet va de är för fel..Håller tummar och tår nu på att mormor får den bästa hjälp och att hon blir bra...Ha de nu så mysigt med mor i Stockholm :)...Kramar om / Lalla

    SvaraRadera