tisdag 27 april 2010

Plötsligt vart det sommar!

Ja idag är det faktiskt sommar i huvudstaden, termometern visar på 19,5 grader här i Vega! Då kan man väl kalla det sommar, eller i alla fall försommar? Det är fantastiskt mysigt med lite värme och jag har precis satt mig ute på altanen för att avnjuta en välbehövlig kopp svart kaffe! Smaskens! Dagen har så här långt bestått av skola, ett pass lönehantering på förmiddagen och sen datatillämpningar på eftermiddagen!

Sen var det dax att åka på ICA för att fylla på i kylskåpet lite och nu sitter jag som sagt här och njuter och laddar för kvällens badminton aktivitet, tro om jag kan få bollen över nätet idag!=) Eller det är klart att jag får över den....en gång i alla fall! Det är faktiskt lite fusk för Peter har spelat mycket längre än jag och har en förmåga att slå bollen åt rätt håll, jag däremot får springa som en tok över palnen för att försöka hinna fram dit där bollen är! Hmm, och Peter behöver som sagt bara stå där på andra sidan och slå tillbaka! Fusk tycker jag!=) Men skam den som ger sig!

Är lite oroad över att jag känner mig lite trött i kroppen, stel och tung känns den! I går på friskispasset (som ändå bara var ett baspass) kändes det super tungt, roligt och svettigt men kroppen är liksom inte riktigt med eller vad man ska säga! Vi får väl se hur det känns ikväll och på morgondagens friskispass! Hoppas det vänder, lite oroligt som sagt var!=) Kanske den behöver lite vila eller så, vad vet jag! Mentalt skulle jag kunna köra på hur länge som helst men tydligen inte fysiskt! Nåväl, det blir ett pass i morgon och sen ska jag ju åka hem till byn och vila, och då blir det ju bara en och annan promenad, det kanske är det jag behöver!?!
Jag hoppas på att den här trenden vänder snart och min kropp blir lika starkt som mitt sinne igen!=)

För övrigt mår jag strålande och är så glad för alla hejarop här på bloggen, på facebook, via telefonen och direkt till mig, det känns skönt att ha er med mig på resan! Jag kämpar på och det går 1000 gånger lättare när jag vet att ni är med! Tusen tack för att ni tror på mig, och vet ni, jag börjar faktiskt göra det själv oxå!=) Det går ju hela tiden åt rätt håll och jag känner att jag blir starkare och starkare för varje vecka, jag orkar en armhävning till, en situps till, jag kan springa ja det är sant, jag springer, i och för sig inte så långt men jag kan och jag orkar! Det är roligt!

Det slog mig oxå idag att jag kanske måst be mormor om hjälp att sy in min Rättviksdräkt som jag vill ha på mig till midsommar, jag menar 19 cm är ganska mycket när det gäller kläder! Och tills dess kanske det har minskat ytterligare några centimeter och något kilo hoppas jag, kilona vill inte alls rasa som jag vill men det kommer väl kanske, jag lever på och är glad för resultatet på måttbandet än så länge! Ett ganska angenämt bekymmer det där med att sy in kläder, eller hur!=)

Härligt, jag längtar till midsommar!=)

Hoppas ni alla har en chans att idag gå ut och njuta av den här härliga försommardagen!
Ha det fint och ta väl hand om er!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar