måndag 30 november 2009

Tjuvstart....igen!=)

Idag har jag verkligen tjuvstartat julen! Jag har plockat fram alla tomtar, hängt upp julgardiner och klätt granen! =) Jag är som bekant "hemma" i Röjeråsen den här veckan och därför denna julhysteri redan sista november!
För det finns inget bättre än att komma hem hit dagarna före jul och bara kunna slå sig ner och njuta och inte behöva slita omkring på tomtar och julgranar och sånt, så därför pyntar jag den här veckan.
Det är ju ändå ingen som ska vara här under dom kommande veckorna fram till julen!
Och svärmor och svärfar hade tjuvstartat lite på våran tomt här med en liten överaskning oxå, jätte fint med en hemmasnickrad julbock av granris och en fin adventsgran som jag bara ska sätta lite ljus i så snart jag får tid, det är stressigt att vara ledig vet ni!=)'
Och föresten höll på att glömma att det var det alldeles vitt ute när jag vaknade i morse, men det smälte bort under dagen. Men nu på kvällen snöar det igen så vi får väl se hur det är i morgon när jag vaknar, jag hoppas såklart på att det snöar hela natten! =)


Våran härliga gran, i år i svart och rött!

Fina lucior.

Tomten

Mysigt i köket.....

.....Och i hallen

Och så den fina julbocken och granen!=)

Jag vill oxå passa på att tacka en tidig liten tomte som har varit här och lämnat en helt fantastisk present på min bro, som låg där så fint inslagen när jag kom hem till byn.=) Tusen tack Helén, du är guld! =)


Ja vad ska man säga! Härlig present va?! Tack igen Helén!=)

Ha det bra och ta hand om varandra!


2 kommentarer:

  1. Tyckte du behövde piggas upp lite efter att jag läst att du va lite nere;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja de har du rätt i!=) Jag vart jätte glad! Tusen tack igen! =)
    Om du har vägarna förbi i veckan kan vi väl ta en fika eller så!=)
    Kram på dig Helén!=)

    SvaraRadera