tisdag 24 november 2009

Hemlängtan eller inte!

Nu är det fem dagar kvar till jag ska åka hem till byn för att stanna där en hel vecka, har sett fram emot den här veckan så länge. Men nu känner jag ingen glädje över att få åka "hem" längre, det känns som om jag skulle behöva åka långt bort och bara få vara själv! Norrland kanske, och dricka en norrlandsguld  "så jag kan vara mig själv för en stund" =)

Visst, jag behöver få komma hem till min familj oxå men i första hand behöver jag tänka på mig själv, jag har ingen ork, ingen gnista liksom! Jag behöver energi och det är hemma i byn jag brukar kunna hämta den men just nu känns det lite jobbigt att åka hem och jag vet faktiskt inte om jag varken har ork eller lust att göra det!=) Det kanske inte är rätt, men jag behöver styrka, jag behöver ta hand om mig själv och mina bekymmer och inte alla andras! Det har varit mycket den senaste tiden och min oro och stress och andras egoism har ätit upp all min energi och livsglädje. Visst är det okej att känna såhär ibland, och att själv vara lite ego? Det är ett rätt känt fenomen tror jag att glömma bort sig själv mitt i livets virrvarr! Och det är väl det som händer när man börjar känna såhär som jag gör just nu, man får slut på energi helt enkelt!=)


Jag försöker som sagt att alltid tänka positivt och vända negativa saker till positiva men ibland tar det liksom slut på allt! Man måste kunna "tanka" någonstans ibland. Och jag har många positiva och starka själar runt omkring mig men det är inte alltid dom är på topp heller, eller så är jag kanske inte mottaglig. Jag har ju tidigare bestämmt mig för att bara omge mig med personer som ger mig positiv energi, och det tänker jag hålla fast vid, även om det sårar ibland. Så puts veck med alla energitjuvar!=)
Och känner jag mig själv rätt så är det här bara en liten svacka som snart kommer att plana ut och allt blir som vanligt igen! Jag kommer säkerligen att åka hem till byn och det kommer att kännas toppen!
Och en sak som ska ge mig massvis med positiv energi och glädje är konserten med Takida på lördag! Tjoho!=)

Always look on the bright side of life!=)

4 kommentarer:

  1. orkar inte med sig själv har man ingen kraft till övers åt andra.
    you go girl! :)
    kram / soffan

    SvaraRadera
  2. Mallan min goa Mallan du är ju bara bäst och ibland måsta man få hänga lite eller hur? Jag gillar dig till tusen och om jag köper något mer djur ska jag nog döpa den till Mallan helt enkelt om det inte är en kille förstås!!! Kraaaaaamiz "tant Ingrid"

    SvaraRadera
  3. Tack brudar för värmande ord i höstmörkret! =)

    SvaraRadera
  4. Klart du ska komma hem! Vi kan fika och röka och fika lite till kanske till och med ge oss ut i skogen en sväng. Det brukar vara ett bra tankar ställe. Ta hand om dig och var lite självisk, för det e du värd!!
    Kram

    SvaraRadera