onsdag 4 november 2009

Livets svängningar!

Vad det kan svänga fort här i livet, i morse vaknade jag med en stor klump i magen, oro för tentan men den klumpen byttes snabbt ut mot en annan oros klump och massor av tårar. Min bror Peter ringde kl 7 i morse och berättade att våran bror Håkan ligger på hjärtintensiven på SÖS med blodproppar i bägge lungorna! Inget roligt besked alls!

Den här dagen har kännts otroligt lång, jag åkte in och skrev tentan, ganska likgiltig, vad spelar det för roll om man missar på en tenta egentligen, sen for vi upp till SÖS för att hälsa på Håkan. Det känndes jätte skönt att får träffa honom och se att han var vid gott mod om en lite anfådd eftersom det är stopp i bägge lungorna. Men det känns oxå jätte skönt att han är där, där det finns människor som kan ta hand om honom!


Ibland kan man tycka att det är bra att inte veta vad som ska hända här i livet, att allt ska vara en överaskning men vid sånna här tillfällen önskar jag att man visste vad som skulle hända och hade kunnat reda ut det innan det vart så illa!

Det hade gått att förhindra att Håkan vart såhär dålig om doktorn på Brandbergens vårdcentral hade varit lite mer observant. Håkan sökte först för en vecka sen för han hade så ont i vaden, dom skickade hem honom med värktabletter och sa att det var en skada på muskelfästet. I måndags gick han dit igen för då hade han fått ont i lårets framsida, han fick mer verktabletter och dom sa att skadan hade flyttat sig, hmm undra hur det går till. I går kväll (tisdag) fick han åka ambulans in till sjukhuset för då har proppen i benet släppt och fastnat i lungorna, och han kunde nästan inte andas! Jag tycker att det är så dåligt att dom inte kollade bättre då han påtalade att vi har blodproppar i släkten, både min pappa och min syster har haft samma sak. Bra jobbat doktorn.
På sös sa dom att det var ju synd att proppen inte upptäktes när den satt i benet för då hade man kunnat lösa upp den där, när dom sitter i lungorna kan det vara förenat med döden! Ibland blir man ju bara så trött!

Men som sagt så är han vid gott mod och nu när han har fått den vård han behöver så det kommer säkert att gå jätte bra! Krya på dig Håkan!=)

(Tomas och Håkan på vårat altanräcke sommaren 2009)
Livet svänger fort ibland!=) Kom ihåg att ta vara på den tid ni har med varandra! Kärlek till er alla!

3 kommentarer:

  1. STÄM VÅRDCENTRALEN eller rättare sagt DR...Jävla idioter..Grrrrr

    SvaraRadera
  2. Malin, jag fick reda på det här idag...så hemskt! Är SÅ glad dock att det är bättre med honom nu... Skickar en massa stora kramar till er alla!

    SvaraRadera
  3. Tack Helena, det har varit en pärs måste jag säga, många sömnlösa timmar och många tårar. Men som sagt så är han på bättringsvägen nu och idag kommer mamma och pappa hit och det känns oxå jätte skönt.
    Många kramar från mig till dig!=)

    SvaraRadera