torsdag 19 november 2009

Baconfeber, nej tack!

Vaccinera sig eller inte har varit den stora frågan dom senaste veckorna men idag gjorde vi slag i saken och åkte upp till vårdcentralen för att få varsin liten spruta och va smidigt det gick. Det tog sammanlagt en halvtimme från det vi åkte hemmifrån - till vårdcentralen - få sprutan - och hem igen! Toppen! Bra jobbat sjuksystrarna!
Jag tycker att det känns skönt att ha fått det gjort och hoppas nu att vi inte får några biverkningar bara! =) Och får vi det ska dom ju inte vara så farliga, lite ont i armen och feber en dag eller två kan man ju leva med!


Det är säkert många som väljer att inte vaccinera sig men i min värld så har jag verkligen inte tid eller lust att bli liggande sjuk i flera veckor om man skulle råka bli smittad av den här influensan, om den nu bryter ut som dom tror. Och gör den inte det så är det väl så! Jag vill i alla fall vara frisk och levande!
Det var jätte lungt på våran vårdcentral sa dom och då tycker jag att dom kan börja vaccinera "vanligt" folk som inte tillhör riskgrupper eller är unga. Vi två tillhör varsin riskgrupp då Anders har astma och jag är en liten tjockis med alldeles för högt BMI! =)
Det som retade mig lite när jag skulle fylla i den där hälsodeklarationen innan man fick sprutan var att dom har satt övervikt under kroniska sjukdommar! Det är väl ingen kronsik sjukdom, även om de verkligen kan kännas så när man kämpar med allla kilon och inget händer men det går ju att "bota" om man vill! Eller?

Ha det bra och var rädda om er!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar