lördag 14 november 2009

Tankar om julpynt och annat smått och gott!=)

November måste vara en av de allra gråaste månaderna på året, så därför tycker inte jag att det är så tokigt att affärer och varuhus börjar sin julpyntning lite i förväg! Dom kanske inte behöver börja i början på September precis men nu i mitten på november är det alldeles lagom tycker jag, det känns som om det inger hopp. Det behövs lite mer ljus och energi i vardagen! Det känns som om det ger en liten strimma stjärnglans över tillvaron!=) Det är så många som tycker och tänker om det här så då tänker jag oxå göra det. Jag tycker att det är bra för om jag till exempel är sugen på att köpa en ny adventsljusstake så vill jag ju kunna ställa fram den den första advent, inte den andra eller tredje advent. Och jag hör inte till dom som köpet julpynt på mellandagsrean för att det är så billigt då, då är ju allt över och ljusare tider stundar. Och om jag köper då måste jag ju vänta ett helt år innan jag får använda mitt julpynt! Inge skoj, det kanske inte alls är min smak näsa år! =) Ett I-lands problem kanske, men jag gillar julen och framför allt advent. Jag är ingen jätte julpyntare direkt men lite härliga ljusstakar och röda dukar är aldrig fel tycker jag!


Och jag har varit jätte snäll hela året (om jag får säga det själv i alla fall) och då får man många fina julklappar har jag hört. Men det härligaste av allt är att få ge bort saker tycker jag, speciellt om man verkligen har kommit på något sådär jätte bra till någon. I år kommer min Anders att få den absolut bästa julklappen! =) I mitt tycke i alla fall! Det jobbigaste med att köpa julklappar såhär långt innan jul är att det är så himla svårt att låta bli att säga vad det är i paketet! =)


Den här lördagen ska jag ägna åt plugg och städning, inte så glamoröst kanske men välbehövligt. Vi har en sån städdag i föreningen så det är väl bara att grabba tag i en sop och en kratta och gå ut och sätta fart! =) Skönt med lite kroppsarbete, efter allt stillasittande med näsan i böckerna den här veckan. Sen behövs det en vända med "snabeldraken" här inne oxå så det ska jag göra på eftermiddagen!=)

Gårdagens aktivitet var utekväll som vart myskväll med mina gamla jobbarkompisar från Ragn-Sells. Vi åt och drack och snackade strunt hela kvällen, när det vart dax för utgång kände jag mig alldeles för trött och längtade lite efter min Anders så jag åkte hem. Kalla mig raggsocka om ni vill, det bjuder jag på! =) Men det var skönt i alla fall, och den största vinsten är ju att jag är superpigg idag! =)

Hoppas ni får en bra lördag, och ta väl hand om varandra! =) Kramar i massor till alla härliga människor!=)

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig om julpyntet, det är så mysigt atti allt det gråa få gå runt i en affär och titta på nya fina ljusstakar och kulor ialla möjliga (och omöjliga)färger och former. Jag såg en påfågel på Åhlens.(?)Vet inte om jag tyckte det var så juligt.
    Kram på dig min älskade kusin

    SvaraRadera