söndag 1 november 2009

Saknad

Det är alltid med lite sorg i hjärtat jag lämnar min älskade by, jag längtar redan "hem" igen! Saknaden känns ibland stor och ibland liten, det är ofta ganska skönt att komma "hem" till stan oxå. Och efter ett par dagar här så känns det som vanligt igen! Men Dalarna och Röjeråsen kommer alltid att ligga etta på min lista över favoritställen här i världen! =)

En till jag kommer att sakna är min kära vän Anna som ska ge sig ut i världen ännu en gång och var borta några månader. Kommer att kännas sådär tomt nästa gång jag besöker våran by och hon inte är där, har ju varit så många gånger förut oxå men nu har jag liksom vant mig att hon finns där hela tiden. Men Anna jag vet att du kommer att ha det toppen dom här månaderna och som du sa så hörs vi ju via telefon och mail, men jag kommer ändå att sakna dig. Och var rädd om dig ute i vida världen!=)


Någonting jag ofta tycker att jag saknar är tid, den här veckan som jag var hemma i byn bara flög förbi. Jag hade så stora planer att hinna göra så mycket, men har inte ens gjort hälften. Men det kommer väl fler chanser! Veckan som kommer är fullspäckad med studier, tenta igen på onsdag och jag känner mig inte full lärd direkt! =) Jag önskar att dygnet hade några timmar till så kanske man skulle hinna med allt! =)
Eller så kanske det handlar om planering!=)

Carpe Diem =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar