söndag 15 november 2009

Söndagsmys!

Grått, grått, grått och regnigt i huvudstaden idag! Jag sitter här inne i mitt mysiga kök med en god kopp kaffe och värme ljus och längtar fortfarande efter snön. Jag skulle mycket hellre se att det vräkte ner snö istället för regn utanför fönstret! Men vem har förmågan att styra över vädret? Inte jag i alla fall! Så det är bara att gilla läget! Jag tycker att det är rätt mysigt idag, när det är riktigt "kojväder" som pappa kallar såna här ruggiga dagar! =) I alla fall när man får stanna inne och mysa omkring.
Gårdsstädningen igår vart avblåst pga av vädret. Spöreng och lövkrattning var ingen bra kombination! Så vi får ta nya friska tag nästa helg igen!=)

Igår kväll tjuvstartade vi lite.....glögg och pepparkakor med våra söta grannar,vänner och nära och kära, fullt hus som vanligt. Och då trivs jag ju allra bäst! Mys! Och jag kan verkligen rekomendera Blossas årgångsglögg med smak av clementin! Jätte god!

Idag ska jag bara vara! Har inget planerat, inget att plugga, ingenting helt enkelt och det är så skönt, det känns som om det var evigheter sen jag kunde lägga mig i soffan och läsa en bok som inte har med skolarbete att göra så det ska jag nog göra idag! =)
Ha en mysig söndag!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar