tisdag 17 november 2009

Inte långt kvar....

Med typ sex veckor kvar till julafton tycker jag att det är dax att börja!=) Var ute en vända igår och inhandlade endel julklappar! Hi hi! Det är så roligt, och gissa om jag har svårt att inte berätta för Anders vad det är i det stora svarta paketet som är till honom! Vill så gärna men, men på julafton får han veta!! Jag lovar att jag ska försöka hålla truten dom här dagarna!=) Som tur är känner han mig alldeles för väl så han pressar mig inte allt för mycket om vad paketet innehåller, får rätt som det är kan jag få för mig att berätta!=)
Och kom ihåg att det är bara om man har varit snäll som man får julklappar! =)


Han är för söt min Anders, i lördags kom han hem med en jätte fin blombukett, och jag kan säga att det är inte första gången han gör såhär, köper blomster gör han i tid och otid men det var just valet av blommor som vart problemet. Buketten var av blandad karaktär och efter ett tag när den hade flyttat in till oss såg jag på Anders att det inte kändes sådär hundra, han började klia sig i ögonen och vart jätte trött! Så efter en halvtimme när blommorna hade fått flyttat ut mådde han som en prins igen! Han hade alltså köpt (för typ hundrade gången) en bukett med blommor till mig som han själv inte tål! Så nu stoltserar den fina buketten ute på altanen och lyser upp i höstmörkret!



Den här regninga eftermiddagen tänker jag spendera under filten i soffan och fortsätta läsa min jätte spännande bok som jag fått låna av söta kusin Lena, men Lena du hade väl kunnat förvarna om att den är rätt läskig! =) Jag drömmer ju nästan mardrömmar av den!=)
Det känns som det var år och dar sen jag läste en bra bok och den här är av den sorten som är svår att lägga ifrån sig! =) Härligt!=)
Sen dök nya nummret av Amelia ner i min brevlåda idag så den ska oxå läsas! Myskväll med andra ord!



Och idag fick Håkan det härliga beskedet från doktorerna att han inte kommer behöva äta medicin hela livet utan det kommer att räcka med ca ett år! Härligt! Sen ska han vara helt frisk igen! Gillas! Det är ju jätte bra att inte behöva stoppa i sig piller hela livet, speciellt när man bara är 24 år! Toppen tycke jag!=)
Men jag kan inte släppa tanken på om det verkligen kan vara en slump att tre av sex stycken i samma familj har haft samma grej och att det inte ska vara genetiskt eller ärftligt!?! Har vi haft maximal otur eller?? Och det är ju ingen sjukdom som smittar eller så heller! Hmm!?! Ja jag är ju ingen doktor och kan verkligen inte avgöra det men man kan ju undra! =) Skönt i alla fall för Håkan att han kommer att bli helt återställd! =)

Hade gott och ta väl hand om er och alla andra! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar