tisdag 1 december 2009

Tisdag hemma i byn!

Mycket till snö vart det inte i alla fall, det ligger väl lite fjun där ute men inget att prata om! Fast det har varit kallt hela dagen och soligt och fint! Härligt när det biter lite i kinderna när man går ut!
Jag har spenderat hela dagen med mamma, pappa och Håkan. Riktigt familjemys! Mamma bjöd på raggmunk och fläsk och gissa om det var gott! Riktig husmanskost! Mumsigt!

Jag har oxå hunnit med att köra en halvtimmes massage i mammas och pappas massagestol. Lyx! Jag bara njuter och tar det lungt som ni kanske förstår! Kändes som om jag behövde det!


 Och i morgon vankas det julkonsert i Falun. Shirley Clamp, Sonja Aldén, Sanna Nielsen och Måns Zelmerlöv står på scenen! Hoppas på en bra och skönt känsla efter den konserten! =)

Och en fundering jag har är om det verkligen är så att man kan bli påverkad av fullmånen? Jag hade jätte svårt att somna i går kväll och när jag väl somnade så sov jag väl sådär! Och just det händer ofta just när det är fullmåne! Är det inte märkligt att den kan påverka så?
Jag läste någonstans att det hade med dragningskrafter och allt vatten man bär runt på i kroppen, men borde inte alla människor då bli påverkade när det är fullmåne! Annars kan man ju vara rädd att övervägande antal av befolkningen håller på att torka ut! =) Ha ha! Ja det är sånna sköna funderingar man har tid med här hemma i byn en helt vanlig tisdag! =)


Ha det bra och var rädda om varandra!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar