lördag 19 december 2009

Ännu en dag på jullovet!=)

Nu har ännu en dag på mitt jullov gått. Den här dagen har jag mest tagit det lungt och återhämtat mig efter gårdagens köldchock hemma i huset! Jag strosade omkring här hemma hos mamma och pappa i pyjamas till kl 12 ungefär, drack kaffe, åt underbar frukost med hembakt tunnbröd och ägg, och löst korsord och bara myst med mamma! Kvalitet!
Jag var i och för sig ut och körde lite bil i kylan, iklädd pyjamas, dunjacka och Håkans vinterstövlar (storlek 45 typ), mössa och vantar, allt för att åka och elda i kaminen i våran stuga. Mys!=)
Huset har för övrigt tinat upp och jag är en flitig eldare så när jag var dit och tittade till det nu på eftermiddaen stod termometern på +26 grader, lite för varmt för min smak, men det utkylda huset kanske behöver en riktig värmebölja!=)
Nu på kvällen har mamma bjudit på underbar mat, fiskplanka! Mumsigt! Så med god mat och ett par glas vin i magen kommer jag nog att sova som en prinsessa! Det är verkligen fem stjärnigt det här "hotellet" jag har hamnat på!=) Eget rum med tv och internet ansltning, massagestol i nästa rum, motorvärmar plats till bilen och tre mål mat om dagen + vin! Kan man ha det mycket bättre!=) Tusen tack igen mamma och pappa för att jag får bo hos er, nu när det vart så tokigt med våran stuga!=)
Nu är det tre dagar kvar till min Anders kommer hit och lagar och fixar så livet kan återgå till det normala igen!=) Jag saknar dig min vän, nu och alla andra dagar som du inte är här hos mig!=)


Morgndagen är helt oplanerad, vet inte riktigt vad jag ska göra men det blir nog en del tid framför tv:n för dom visar ju längskidstävlingar i morgon hela dagen och det är verkligen min favoritsport! Så det ska jag nog snegla lite på mellan kaffekopparna och korsorden! =) Ja jag ska föresten ta och plocka fram min fina spark jag fick i födelsedagspresent och ta mig en tur med hunden oxå, det var jätte länge sen jag åkte spark!=)
Hoppas att det blir en fin dag och inte allt för kallt! Men det finns inget dåligt väder.......!=) Nu är det läggdax, sov gott alla goa människor där ute!=)


Ha det gott!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar