tisdag 22 december 2009

Julbestyr!=)

Den här dagen bara rusade iväg!
Jag kan inte förstå varför man inte kan ha lite sovmorgon när man är ledig och allt, nejdå här slår man upp dom små blå redan kl 06.00 och är jätte pigg! Det positiva med det är ju att man kan skrota omkring i morgonrock och tofflor ett par timmar innan det är dax göra sig presentabel! =)
Jag var på systembolaget och botaniserade idag, hittade en del intressanta drycker, mest rödvin såklart men det hade oxå kommit en ny cider nu till jul, den är säkert sötsliskig som dom brukar vara men det kan vara smaskigt ibland, ska i alla fall bli spännande att smaka den!


(xide winter har en frisk smak av tangelo och ingefära och är ett fräscht och roligt alternativ till julens drinkar och den klassiska glöggen. xide winter har även en av säsongens glittrigaste förpackningar. Flaskan är i klart glas med glitter i botten och den fungerar som en traditionell snöglob – vänd på flaskan och du har dig ett vackert, skimrande snöfall. )

En fråga bara, vad är tangelo för något? Och undra vad det glittret är för något, man kan ju undra vad man får i sig menar jag!?!

Senare under dagen var jag med min "ute i sista sekunden" pappa och köpte julklappar till mamma! Sånt är inte bra för mitt kontrollbehov vet ni, jag blir lätt lite stressad när folk inte börjar köpa sina julklappar i september eller så!=) Men han är för söt lilla pappa!

Nu på kvällen hade jag världens överskottsenergi så jag var ute på gården och pyntade lite och skottade snö! Skönt med lite kroppsarbete eftersom jag redan börjar känna av alla karameller och all mat som komma skall!=) Och det är så otroligt vackert där ute, och kallt och det gillar ju jag, med rätt kläder är det underbart att vara utomhus på vintern tycker jag! Och så har jag pyntat det sista inne i stugan oxå, men nu får det vara nog med julpynt, nu är det bara att sätta sig ner och vänta på tomten!=)

I morgon kommer min Anders äntligen hit, jag börjar faktiskt tycka att det är lite trist att vara här hemma alldeles ensam, så det är verkligen dax att han tar och pallrar sig hit! Välkommen hem älskling!

Ha det gott och till alla er som ska ut och köra bil i jultrafiken, ta det lungt och tänk på att det är bättre att komma fram lite senare än att inte komma fram alls!
=)

2 kommentarer:

  1. Tycker det är så mysigt å läsa din blogg Malin!! :) Vi ses i dagarna! Ha en supermysig julafton nu och ta hand om Er! KRAM Ida tha Drant!

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillar att läsa! Vi ses absolut!=)

    SvaraRadera