måndag 21 december 2009

Midvinternattens köld är hård.....

....stjärnorna gnistra och glimmar!
Ja när termometern idag visade på -18 grader kan man lätta känna att det faktiskt är vinter ute, en stund på eftermiddagen fick vi se en glimt av den mycket bleka decembersolen här hemma i byn, vad vackert det är med sol, snö och rimfrost, det är verkligen min kopp av te.

Jag har varit hemma hos mormor och morfar och myst på morgonen och sen på eftermiddagen åkte jag, mamma och Jonna till mora för att inhandla mat! Så nu har jag äntligen mat i kyl och frys igen! Nice!!=) Nu på kvällen har jag slagit in dom sista julklapparna, druckit lite glögg och eldat i kaminen. Mys ala Mallan!=)

Just nu så känns livet helt okej faktiskt, oron för huset har så smått börjat avta och jag njuter igen av att vara hemma! Nu ska jag krypa ner i sängen och kika på en gammal rulle "True Blood" visas på tv4 ikväll, och när kanalutbudet är ganska begränsat så föll mitt val på just den filmen! Mysigt!=) Och skulle jag tröttna så har jag ju alltid min spännande deckare att läsa!
Sov gott nu alla människor, tomtar och troll!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar