fredag 18 december 2009

Det vart inte riktigt som jag tänkt mig.....

......nä det vart inte det, resan hem gick jätte bra. Ett kallt och snöigt sverige svepte förbi i en rasande fart!
Men när jag kom hem till våran lilla stuga här hemma i byn möttes jag av en rätt otrevlig överraskning!

Strömmen i huset har stängts av och vattnet har frusit, det var skridskobana på golvet i tvättstugan och innetemperaturen visade på -4 grader! Inte alls så speciellt behagligt måste jag säga! Snacka om chock!!! Jag som hade tänkt åka hem och tippa upp ett glas rödvin och ligga på soffan och äta chokladpraliner hela eftermiddagen!=)
Som tur är har jag en duktig svärfar som har varit där och kollat till allting medans huset sakta men säkert har tinat upp, och så min kära syster Martina som har ställt upp och hjälpt mig med allt hela dagen! Tusen tack till er båda!=)
Som grädde på moset så har nog huset varit strömlöst ett tag för all mat i frysarna har tinat upp! Suck!!!=) Bara att kasta och köpa nytt! Tur i oturen är att när jag var hemma sist var jag för lat för att hämta mitt kött som har legat i mammas och pappas frys en längre tid, så det har vi ju kvar i alla fall!=)
Och så stackars Anders som är kvar i stan och jobbar och det blir såhär med våran stuga! Tänker på dig älskling, förstår att du vill vara här och laga och fixa, men det kommer att ordna sig,!=)


Resultatet av det här är att jag får spendera mina första jullovsdagar hemma hos mamma och pappa, sova, äta och bo "hemma" igen, lite märkligt men det funkar, vi pratade om det idag och kom fram till att jag inte har sovit hemma hos mamma och pappa på 10 år! Tur att man har dom så nära, och att dom har plats för en "utfryst" dotter!
Men men, shit happens, om några dagar är Anders här och lagar och fixar vårat hus så vi kan sätta igång vattnet igen! Han är så händig och fixig min kärlek!

Hoppas eran dag har varit lite mer positiv än min!!!
Ha det bra och ta väl hand om varandra i kylan!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar